* @copyright Copyright (C) 2014 wpopal.com. All Rights Reserved. * @license GNU/GPL v2 or later http://www.gnu.org/licenses/gpl-2.0.html * * @website http://www.wpopal.com * @support http://www.wpopal.com/support/forum.html */?>
دفاع مچ - مدیر ذهن

دفاع مچ

دفاع مچ :

دفاع را در یک معنی کلی می‌توان به این صورت تعریف کرد: مجموعه اقداماتی که انسان برای حفظ جان خود در برابر عوامل طبیعی و غیرطبیعی انجام میدهد.هدف از این مقاله کمک به شما برای دفاع از خود در یک درگیری ساده است. همیشه افراد برای درگیری ابتدایی و اینکه قدرت خود را به فرد نشان دهند از گرفتن مچ دست آغاز می‌کنند. در اینجا دفاعی که در کاراته استفاده می‌شود را آموزش می‌دهیم. این دفاع لزوما به معنای درگیری فیزیکی نیست و این راه باید آخرین راه‌حل شما باشد در صورتی شما برنده واقعی هستید که از خشونت خودداری کنید و بتوانید به روش مسالمت آمیز مشکل را حل کنید.

23

تصویر بالا نشان می‌دهد که مهاجم دست مدافع را گرفته است.طبیعتا در این مواقع به عنوان مدافع واکنش نشان می‌دهید. ابتدا دست آزاد خود را بر روی دست مهاجم بگذارید و به سمت پایین بیاورید تا بتوانید حرکت بعدی را بر روی مهاجم به درستی و مسلط انجام دهید. انگشتانتان را باز کنید و دور دست مهاجم حلقه کنید مانند یک مار که به چیزی پیچیده است و در هنگام انجام این حرکت فشاری را به مرکز ساعد دست مهاجم در یک حرکت doward بیاورید و ضربه‌ای  با قدرت به  مهاجم بزنید.

نوع دیگر گرفتن دست:

wrist01

اگر خوب به تصویر بالا دقت کنید می بینید طریقه گرفتن دست توسط مهاجم، تغییر کرده است. تکنیک اولیه به‌کار گرفته در مقابل این نوع گرفتن دست نیز مانند قبلی می باشد. مانند قبل دست آزاد خود را بر روی دست مهاجم بگذارید و به سمت پایین بیاورید.

26

در این حالت بعد از پایین آوردن دست اینبار از خارج به داخل ( دقیقا مثل مار که مثال زده بودیم ) دست را به دور دست مهاجم حلقه می کنیم و بازهم مانند بالا برروی ساعد دست مهاجم فشار محکمی وارد کنید.

24

این نوشته را به اشتراک بگذارید!

درباره نویسنده: افشین طباطبایی

افشین محمدباقر طباطبایی (دکتری روانشناسی ورزش) مربی و مدرس کهنه‌کار کاراته (سایکو شی‌هان - رنشی)، نویسنده و پژوهشگر مسایل اجتماعی - روانشناختی - ورزشی (هنرهای رزمی) - مشاور - سخنران - مربی مهارتهای زندگی.

0 دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی شود.