* @copyright Copyright (C) 2014 wpopal.com. All Rights Reserved. * @license GNU/GPL v2 or later http://www.gnu.org/licenses/gpl-2.0.html * * @website http://www.wpopal.com * @support http://www.wpopal.com/support/forum.html */?>

کاتای سی‌ان‌چین

کاتای سی‌ان‌چین

سی‌ان‌چین: به معنای چیره شدن بر نقطه‌ای دور یا حمله به مقر اشرار است. در دوران فئودالیسم ژاپن، جنگ­جویان سامورایی غالبا به مأموریت­‌های چند ماهه فرستاده می­شدند و در این مدت زمان طولانی، احتیاج داشتند تا بتوانند قدرت جسمانی و روحیه­‌ی­شان را حفظ کنند. این کاتا بیانی استعاره­ای به آن نیاز استو کاتا طولانی و دارای ریتمی آهسته می­باشد و تکنیک‌های زیادی که روی کیباداچی انجام می­گیرند. در این کاتا پاها خیلی خسته می­شوند و روحیه‌ای قوی برای ایستادگی و انجام آن نیاز است و واژه­ «سی‌ان‌چین» می­تواند به معنی پیروز شدن در میدان جنگ نیز معنی دهد. از آن­جایی که کاتا، ناهاته و بر مبنای حرکت­‌های دایره‌ای و تعالی بنا شده است، سرعت حرکت، آرامش و لطافت در اجرای آن باید حفظ شود.

SEIENCHIN1

SEIENCHIN2

SEIENCHIN3

SEIENCHIN4

SEIENCHIN5

SEIENCHIN6

این نوشته را به اشتراک بگذارید!

درباره نویسنده: افشین طباطبایی

افشین محمدباقر طباطبایی (دکتری روانشناسی ورزش) مربی و مدرس کهنه‌کار کاراته (سایکو شی‌هان - رنشی)، نویسنده و پژوهشگر مسایل اجتماعی - روانشناختی - ورزشی (هنرهای رزمی) - مشاور - سخنران - مربی مهارتهای زندگی.

0 دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی شود.