* @copyright Copyright (C) 2014 wpopal.com. All Rights Reserved. * @license GNU/GPL v2 or later http://www.gnu.org/licenses/gpl-2.0.html * * @website http://www.wpopal.com * @support http://www.wpopal.com/support/forum.html */?>
ضربه خوردن - مدیر ذهن

ضربه خوردن

آیا از ضربه خوردن میترسید؟ اگر جواب شما به ترس از ضربه خوردن منفی است یا راست نمی گویید  یا معنی شجاعت را با حماقت جا به جا کرده اید…. . همه ما از آسیب دیدن  واهمه داریم . در واقع این واکنشی طبیعی در برابر حوادث است  .البته منظور از ترس ، جنبه مخرب آن است .. با کمی واقع بینی ترس را قدرت واکنشی غیر عادی معنی کنید. یعنی بدن شما به محض برخورد با یک عامل ناشناخته یا تهدیدآمیز  یا ضربه  ناگهانی بلافاصله  انرژی آزاد میکند حال اگر ما برای مقابله با آن عامل مخرب خاص تعریفی داشته باشیم انرژی آزاد شده در بدن ما  صرف انجام عمل مذکور می گردد در غیر این صورت این انرژی ما است که به صورتهای مختلف مثل: فریاد زدن و عربده کشیدن آزاد میشود .  (ترس و واکنش منفی به آن )
باید برای بدن خود در مواجهه با خطرات و آسیب  یک تکنیک تهاجمی به وجود بیاورید تا توسط حریف تعریف خاصی از آن صورت پذیرد . در غیر این صورت واکنش انرژی که در بدن شما اجرا می گردد، در مقابل حریف و ضربه های او  به شما این توانایی را می دهد تا  از دستپاچگی و ترس و اضطراب خود را خارج کنید .

122

مناسبترین جایگزین در واقع همان تعریفی که شما باید از  بدن خود  ارائه دهید، همان تکنیکهای دفاعی هستند ، این کار را می توان به وسیله ی روشهای گوناگون تمرین انجام داد که در اینجا به یک نمونه ساده آن اشاره می کنیم. از حزیف خود که در حال  تمرین است  بخواهید ضربه ی جودان زوکی را با کنترل روی شما اجرا کند و شما  سعی می کنید که حواستان کاملا جمع باشد سر خود را به عقب نکشید. در اثر تمرین بعد از مدتی این عمل را با یک دفاع همانند ناگاشی اوکه با حریفتان انجام بدهید  شما احتیاج دارید که از خودتان دفاع کنید برای منحرف کردن ضربه های حریف مقابلتان به یک حرکت کوچک نیاز دارید  بدین صورت که هنگام اجرای تکنیک جودان زوکی ، شما پلک نمی زنید ، سرتان را عقب نمی کشید و دفاع مناسب انجام می دهید و در پاسخ ضربه ای مناسب می زنید .در نهایت به این تعریف می رسید که با اصابت یک ضربه به بدن شما، انرژی آزاد میشود که صرف اجرای تکنیک دفاعی و اصولی خواهد شد.

این نوشته را به اشتراک بگذارید!

درباره نویسنده: افشین طباطبایی

افشین محمدباقر طباطبایی (دکتری روانشناسی ورزش) مربی و مدرس کهنه‌کار کاراته (سایکو شی‌هان - رنشی)، نویسنده و پژوهشگر مسایل اجتماعی - روانشناختی - ورزشی (هنرهای رزمی) - مشاور - سخنران - مربی مهارتهای زندگی.

0 دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی شود.