* @copyright Copyright (C) 2014 wpopal.com. All Rights Reserved. * @license GNU/GPL v2 or later http://www.gnu.org/licenses/gpl-2.0.html * * @website http://www.wpopal.com * @support http://www.wpopal.com/support/forum.html */?>

دو حرکت از ورزش یوگا

کمردرد یک درد شایع در تمامی دنیا است. کمردرد نه تنها برای افراد غیر فعال و ثابت پشت میز بوجود می آید، بلکه در ورزشکاران نیز بسیار شایع شده است. برای کسانی که همیشه پشت میز می نشینند و حتی بعد از کار هم در خانه برای استراحت پای تلویزیون هستند و جلسات ناهار و شام و صبحانه را نیز پشت میز و در حالت نشسته می خورند یعنی در حال انجام یک ماراتون نشستن هستند، امکان دارد کمر درد داشته باشند.

اما ورزشکاران نیز با اینکه تحرک بالایی دارند از کمردرد رنج می برند. چرا کمردرد؟ در هر وزرشی، بدن باید یکسری حرکات مانند دویدن، پریدن و… را انجام دهد. هنگام انجام این فعالیت ها در زمانهای طولانی به خصوص وقتی که بدن به اندازه کافی گرم نشده و عضلات سفت باشند صدمات بیش از حدی را به بدن وارد می شود.

 دو حرکت از ورزش یوگا به شما پیشنهاد می دهیم تا بتوانید کشش کافی به عضلات بدن خود بدهید. توجه داشته باشید اگر یک دیسک ضعیف  دارید لطفا از خم شدن بیش از حد جلوگیری کنید چون درد را تشدید می کند.

به پشت بخوابید و پا را به طوری که زانو به صورت کاملا صاف باشد با یک پارچه بلند. به سمت بالا بیاورید با پارچه پا را به قفسه سینه نزدیک کنید. توجه داشته باشید در این حرکت اگر احساس درد کردید پا را پایین بیاورید و از زانو خم کنید و بر روی زمین بگذارید. این تمرین را ۳ تا ۵ دقیقه انجام دهید.طی تمرین نفس عمیق بکشید و با شمارش دم و بازدم را انجام دهید.

پیچ و تاب دادن بدن با زانو؛ در این حرکت باید زانو ها را خم کنید و به یک سمت بدن ببرید ولی شانه ها باید در جهت مخالف باشند تا حرکات کششی به خوبی انجام شود. مثلا وقتی شانه های شما  به سمت  چپ می باشند، زانو ها را به سمت راست ببرید و ۲ الی ۳ دقیقه در همان حالت نگه دارید.

منبع : (+)

این نوشته را به اشتراک بگذارید!

درباره نویسنده: افشین طباطبایی

افشین محمدباقر طباطبایی (دکتری روانشناسی ورزش) مربی و مدرس کهنه‌کار کاراته (سایکو شی‌هان - رنشی)، نویسنده و پژوهشگر مسایل اجتماعی - روانشناختی - ورزشی (هنرهای رزمی) - مشاور - سخنران - مربی مهارتهای زندگی.

0 دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی شود.