* @copyright Copyright (C) 2014 wpopal.com. All Rights Reserved. * @license GNU/GPL v2 or later http://www.gnu.org/licenses/gpl-2.0.html * * @website http://www.wpopal.com * @support http://www.wpopal.com/support/forum.html */?>

چرا فرزندمان باید رزمی کار شود؟

ما روزانه شاهد تبلیغات زیادی هستیم که به خوبی از هنرهای رزمی ستایش میکنند! با کمی رانندگی درخیابانها متوجه حجم زیاد این تبلیغات میشوید و یا هنگام ثبتنام کودکان در مدرسه پوسترهای تبلیغاتی را میبنید که برای افزایش نمرات , هوش و تمرکز کودکان پیشنهاد میکنند که آنها را به دنیای هنرهای رزمی وارد کنید و یا تبلیغاتی که شما را ترغیب میکند که جهت یک مبارزه ی خیابانی احتمالی خود را آماده کنید! آیا این تبلیغات واقعا صادقانه هستند؟

یکی از شرکت کنندگان این کلاسهای رزمی میگوید ‘وقتی من ۸ ساله بودم پدر و مادرم مرا در کلاس تانگ سودو ثبتنام کردند. من در آن موقع یک دختر بچه بودم .این کلاس به من آموخت که چگونه بتوانم از خودم دفاع کنم که این برای من خیلی لذت بخش بود .کلاس رزمی برای من سرگرمی خوبی بعد از مدرسه بود و من توانستم در این کلاس دوستان جدیدی برای خود پیدا کنم.بهترین فایده ی این کلاس برای من آموزش تمرکز بود.من یادگرفتم که چطور بتوانم برای مدتی طولانی بر روی یک موضوع متمرکز بشوم .بنظر من بدون آموختن هنری رزمی افزایش تمرکز امکان پذیر نخواهد بود. چیزهایی که من یاد گرفتم امکان نداشت که در مدرسه بیاموزم.من در مدرسه دیدم که افرادی که ورزشکار بودند نمرات بهتری کسب میکردند و از اعتماد بنفس بالایی برخوردار بودند و دوستان ورزشکارم نسبت به بقیه بسیار شاداب تر بودند.

آموختن یک هنر رزمی اعتماد بنفس,شادابی,تمرکز و سلامتی را به هنرجو هدیه میدهد .یک دانش اموز اگر هنری رزمی آموخته باشد در مدرسه به راحتی در مقابل افراد زورگو از حق خود دفاع میکند و این خود منجر به افزایش اعتماد بنفس میشود .

ما در فیلم های بروسلی دیدیم که چگونه او با اندام ریز نقشی که داشت در مقابل رقیبان غول پیکرش به پیروزی میرسید.این موارد درست است که در فیلمی رخ میدهند ولی با آموختن دقیق هنرهای رزمی میتوان چنین صحنه هایی را در واقعیت خلق کرد!

هر انسانی میتواند از دوران کودکی به آموختن هنرهای رزمی بپردازد.این موضوع عجیب بنظر میرسد که یک کودک چطور میتواند فنون پیچیده ی رزمی را یاد بگیرد و اجرا کند .این درست است ولی این نکته را نباید فراموش کرد که انتظار ما نباید فراتر از حد درک و توانایی یک کودک باشد ! یک کودکان نمیتواند بعد از یک دوره آموختن هنر های رزمی تمام حرکات و فنون را به زیبایی استادش اجرا کند .در کلاسهای رزمی رسم بر این است که به کودکان سختی زیادی اعمال نمیکنند و فرد خردسال نسبت به بزرگترها زودتر کمربندها را میگیرد  .

 

نکته ی خیلی مهم بعدی این است که بچه ها درکلاسهای رزمی نمیتوانند خشن باشند! پس نباید از آنها انتظار داشت که در مبارزات خود را بصورت یک جنگجوی عصبانی نشان بدهند .

 

منبع (+)

این نوشته را به اشتراک بگذارید!

درباره نویسنده: اروند طباطبایی

0 دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی شود.