* @copyright Copyright (C) 2014 wpopal.com. All Rights Reserved. * @license GNU/GPL v2 or later http://www.gnu.org/licenses/gpl-2.0.html * * @website http://www.wpopal.com * @support http://www.wpopal.com/support/forum.html */?>

ماهیت کیوکوشین کاراته در یک محیط با چند فرهنگ

همان­طور که کشورها سعی در افزایش دموکراسی در اجتماع شان کردند، حرکتی متناسب با ترکیب چند فرهنگ به ­وجود آمد. چند فرهنگی تا ترکیب چند فرهنگ به­ صورت ارتباط با انعکاس، یا پذیرش چند فرهنگ و ظهور چند فرهنگ مختلف یا مشخصه­ های فرهنگی در میان یک اجتماع منحصربه ­فرد و خاص، مثل یک ملیت تعریف می­شود. در مورد (C) IKOK برای ابراز جایگاه ماموریتش در جهانی کردن کاراته کیوکوشین، که همه سنت­ های فرهنگی و هویت­ ها را در بر می­گیرد، باید دانسته شود چگونه کیوکوشین می­تواند از همه بازدارنده­ های چند فرهنگی عبور کند و مردم را در همه قدم­ های زندگی جذب کند.این موضوع باعث هجوم شاگردان به کیوکوشین شد.

هنگامی­که در مورد روح کیوکوشین صحبت می­کنیم، از سوی شاگردان این سوال مطرح می­شود که تاثیر روحی کیوکوشین چیست؟ آن­ ها هم­چنین در مورد بعضی از سنت­ها و تمرینات کاراته کیوکوشین سوال می­کنند. بیشتر اوقات این­ ها توسط شاگردان به­ صورت مندرجات مربوط به ناثیرات فرهنگی آن­ها تعبیر و تفسیر می­شوند و اغلب تفاسیر آن­ها با کمک باورهای عمیق مذهبی و سنتی آن­ ها ناسازگار و در تضاد و کشمکش است. این وظیفه مربی کاراته کیوکوشین است که نشان دهد و این اطمینان را به­ وجود آورد که سنت­ های کیوکوشین تلفیقی از سنت­ های فرهنگی شاگردان است و با سنت­ های آن­ ها در تضاد نیستند و در تعارف هستند.

 

برای مربیان کیوکوشین مهم است که قادر باشند سوالات را پاسخ دهند- روح و ماهیت کیوکوشین چیست؟ چگونگی حرکت در مسیری که بیشتر از آن­که مغایر سیستم باورهای شاگردان باشد، با آن هماهنگ است.

استاد باید اهلیت، شانیت، هویت داشته باد. صرف اطلاعات فنی دال بر استادی نمی­شود، استاد باید الگو رفتاری و اخلاقی باشد. استاد باید وجه­ استادی و بزرگی از وجنات و نگاه حرکاتش متشعش گردد. با دیپلم و مدرک گواهینامه و… نمی­توان کسی را استاد نمود. لااقل در موضوعاتی مثل کاراته که جنبه­ های مادی و جسمی آن بخش اندکی از کل آن محسوب می­گردد. والا در رشته­ های هنری و فنی، تجمع دانش فنی تکنیکی و هنری و ذوقی آن قابل پذیرش است ولی در کاراته هم­چون مکاتب عرفانی چون راه راه درویشی است و نیاز به باروی را تنها جسم برای پرش به تعالی مطرح است جسم حقیقی پوشالی است و فناپذیر.

 

این نوشته را به اشتراک بگذارید!

درباره نویسنده: افشین طباطبایی

افشین محمدباقر طباطبایی (دکتری روانشناسی ورزش) مربی و مدرس کهنه‌کار کاراته (سایکو شی‌هان - رنشی)، نویسنده و پژوهشگر مسایل اجتماعی - روانشناختی - ورزشی (هنرهای رزمی) - مشاور - سخنران - مربی مهارتهای زندگی.

0 دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی شود.