* @copyright Copyright (C) 2014 wpopal.com. All Rights Reserved. * @license GNU/GPL v2 or later http://www.gnu.org/licenses/gpl-2.0.html * * @website http://www.wpopal.com * @support http://www.wpopal.com/support/forum.html */?>
چگونه فرزندانتان را در ورزش استعدادیابی کنید" بخش دوم" - مدیرذهن

چگونه فرزندانتان را در ورزش استعدادیابی کنید” بخش دوم”

در مقاله قبل خواندید که چگونه  فرزندانتان را در ورزش استعدادیابی کنید.

در این بخش به مراحل استعداد یابی می پردازیم: استعدادیابی فرآیندی یکباره نیست، بلکه در طی چندین سال و در سه مرحله اصلی به انجام می رسد.

مرحله مقدماتی استعداد یابی :

در بسیاری از رشته های ورزشی، مرحله مقدماتی استعدادیابی پیش از بلوغ یعنی در سنین ۳ تا ۱۰ سالگی رخ می دهد. این مرحله اغلب شامل آزمون های پزشکی مربوط به سلامتی، رشد جسمانی عمومی، حرکتی و پیکر سنجی است و برای کشف هر گونه اختلال بدنی و یا بیماری طراحی می شود. این آزمون ها بر سه مفهوم اصلی تمرکز دارند:

کشف اختلالات جسمانی و حرکتی که ممکن است نقش محدود کننده در فعالیت های ورزشی داشته باشند.

تعیین میزان رشد جسمانی کودکان با استفاده از روش های ساده ای مانند قد و وزن

کشف ویژگی های برتر ژنتیکی مانند قد، که ممکن است در هدایت کودکان به سوی ورزش های خاص، نقش تعیین کننده داشته باشند.

مرحله دوم استعدادیابی:

این مرحله، مهمترین مرحله از گزینش است و با نوجوانانی سروکار دارد که پیش تر تمرینات سازماندهی شده عمومی را تجربه کرده اند. روش های مورد استفاده در گزینش مرحله دوم باید ویژگی های پیکر سنجی و فییزیولوژیکی را ارزیابی کند چون بدن باید سطح معینی از سازگاری با ویژگی ها و نیازهای هرورزش خاص را پیدا کرده باشد.

مرحله نهایی استعدادیابی :

مرحله نهایی استعدادیابی با داوطلبان عضویت در تیم های ملی سروکار دارد.این مرحله باید استادانه و با در نظر گرفتن ویژگی ها و نیازهای هر ورزش طرح ریزی شود.

عوامل اصلی مورد نیاز در این مرحله عبارتند از : وضعیت سلامتی ، سازگاری های فیزیولوژیکی نسبت به تمرین و مسابقه، توانایی بر غلبه بر فشار روانی و از همه مهمتر داشتن ظرفیت برای پیشرفت های بعدی در عملکرد ورزشی.

این نوشته را به اشتراک بگذارید!

درباره نویسنده: مریم منتظری

0 دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی شود.