* @copyright Copyright (C) 2014 wpopal.com. All Rights Reserved. * @license GNU/GPL v2 or later http://www.gnu.org/licenses/gpl-2.0.html * * @website http://www.wpopal.com * @support http://www.wpopal.com/support/forum.html */?>
رازهای سامورایی‌ - مدیر ذهن

رازهای سامورایی‌

رازهای سامورایی‌ :

افسانه‌هایی راجع به میدان نبرد و چشمان دو سامورایی، و همچنین باورهایی در مورد تیزی و طریقه صحیح برش با شمشیر سامورایی و لباس سامورایی‌ها و کلا رازهای سامورایی‌ وجود دارد.

افسانه ۱: تیغه شمشیر امکان ندارد حین تمرینی عادی بشکند.

حقیقت: هر شمشیر بسته به نوع فولادی که در آن به کار رفته با شمشیر دیگر متفاوت است. یک تیغه شمشیر خوب که از آلیاژ‌های کربن و فولاد ساخته شده، هرچقدر هم که استفاده کننده آن ناشی باشد، باز هم آنقدر استحکام دارد که شکسته نشود؛ اما امکان شکستن یا خم شدن شمشیر‌های با آلیاژ ضعیف‌تر وجود دارد.

افسانه ۲: داشتن یک کاتانا (شمشیر سامورایی) برای یک شهروند عادی ژاپنی غیر قانونی است.

حقیقت: شهروندان عادی در ژاپن حق داشتن شمشیر‌هایی را دارند که توسط انجمن شمشیر ژاپنی شماره‌گذاری و ثبت شده باشد. با این‌که این شمشیر‌ها از لحاظ تاریخی و فرهنگی ارزشمند هستند، اما شخص باید گواهی مالکیت شمشیر را داشته باشد. آهنگران ژاپنی در ماه اجازه ساخت تنها دو شمشیر را به عنوان صنایع دستی و فرهنگی دارند؛ هر شمشیر توسط  انجمن شمشیر ژاپن ارزیابی‌، شماره‌گذاری و قیمت‌گذاری می‌شود، البته شمشیر‌های غیر‌قانونی و بدون مجوز ثبت و ضبط شده و با سازندگان و دارندگان این سلاح برخورد می‌شود.

افسانه ۳: هاکاما (شلواری گشاد با چین‌های مجزا و تقسیم شده) برای مخفی کردن شمشیر یک سامورایی طراحی شده است.

حقیقت: این یک استدلال غلط است، و هاکاما در شکل‌های مختلف وجود دارد و هر‌کدام از این هاکاماها در مناسبت‌های مختلف و برای منظورهای مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرند. برخی از هاکاماهای رسمی برای جلوگیری از هر‌گونه حرکت سریع پا طراحی شده بودند. بیشتر سامورایی‌ها بر این عقیده بودند که پایین هاکاما را باید بست تا به هنگام نبرد باعث محدودیت حرکات نشود. این تصور غلط ریشه در رفتار معلمان بودو مدرن دارد که تنها به اعضای ارشد باشگاه اجازه پوشیدن هاکاما می‌دهند.

این نوشته را به اشتراک بگذارید!

درباره نویسنده: افشین طباطبایی

افشین محمدباقر طباطبایی (دکتری روانشناسی ورزش) مربی و مدرس کهنه‌کار کاراته (سایکو شی‌هان - رنشی)، نویسنده و پژوهشگر مسایل اجتماعی - روانشناختی - ورزشی (هنرهای رزمی) - مشاور - سخنران - مربی مهارتهای زندگی.

0 دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی شود.