* @copyright Copyright (C) 2014 wpopal.com. All Rights Reserved. * @license GNU/GPL v2 or later http://www.gnu.org/licenses/gpl-2.0.html * * @website http://www.wpopal.com * @support http://www.wpopal.com/support/forum.html */?>

سه تمرین برای جلوگیری از درد مچ دست و تونل کارپال

سه تمرین برای جلوگیری از درد مچ دست و تونل کارپال

در بخش اول این مقاله در مورد نکاتی صحبت کردیم که برای جلوگیری از ایجاد دردهای مچ دست باید رعایت شوند. اما در این بخش  سه تمرین را توضیح میدهیم تا شما بتوانید از درد مچ دست جلوگیری کنید.

تمرین اول:

بایستید و پاها را به عرض شانه از هم جدا کنید.بدون اینکه زانوهای شما خم شود به جلو خم شوید به اندازه ای خم شوید که بتوانید به صورت پایدار و محکم بر روی زمین باشید. کف پاها را بلند کنید و دستها را از مچ خم و در زیر کف پای خود انها را قرار دهید. کف دست باید رو به بالا باشد. و انگشتان اشاره باید به سمت پاشنه پا باشد. می توانید انگشتان پا را حرکت دهیم و با تکان دادن انها کف دست را ماساژ دهید احتمالا از انجام این کار لذت خواهید برد. این کار را با نفس گیری تا بیست شمردن انجام دهید.

سه تمرین برای جلوگیری از درد مچ دست و تونل کارپال-مدیرذهن

تمرین دوم:

شاید این حرکت زیاد رسمی نباشد ولی شما باید  بدانید که چرا از این حرکت کمک می گیرید و چگونه باید آن را انجام دهید .در این حرکت دستان شبیه به بال هستند. شما می توانید هم به صورت ایستاده و هم به صورت نشسته این حرکت را انجام دهید. از آرنج دستان را به داخل بدن خم کنید و مچ دستان را در زیر بغل خود قرار دهید. کف دست دست رو بیرون باید باشد و انگشتان اشاره رو به پایین باسن قرار می گیرند. شما با انجام این تمرین در پشت دست خود احساس کشش خواهید کرد.

2

تمرین سوم:

این تمرین هم مانند تمرین قبل می تواند نشسته یا ایستاده انجام شود . از دست راست شروع کنید و آن را به موازات زمین قرار دهید. انگشتان رو به پایین باید باشد و کف دست را به سمت مخالف بدن قرار دهید. حال به آرامی ابتدا با گرفتن انگشت شصت دست را از مچ به عقب بکشید. در این حرکت شانه نیز کمی به عقب خواهد رفت سعی کنید به آرامی انگشت را بکشید. در این تمرین تک تک انگشتان را به ترتیب با نفس گیری به عقب بکشید برای کامل کردن تمرین در پایان تمامی انگشتان را به عقب بکشید.

3

تمریناتی که در بالا برای شما گفتیم کمک شایانی به جلوگیری و بهبود درد مچ دست شما خواهد کرد. توجه داشته باشید که این تمرینات را می توانید بارها و بارها تکرار کنید.

منبع:(+)

این نوشته را به اشتراک بگذارید!

درباره نویسنده: افشین طباطبایی

افشین محمدباقر طباطبایی (دکتری روانشناسی ورزش) مربی و مدرس کهنه‌کار کاراته (سایکو شی‌هان - رنشی)، نویسنده و پژوهشگر مسایل اجتماعی - روانشناختی - ورزشی (هنرهای رزمی) - مشاور - سخنران - مربی مهارتهای زندگی.

0 دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی شود.