* @copyright Copyright (C) 2014 wpopal.com. All Rights Reserved. * @license GNU/GPL v2 or later http://www.gnu.org/licenses/gpl-2.0.html * * @website http://www.wpopal.com * @support http://www.wpopal.com/support/forum.html */?>
سه راز موفقیت مربیان کاراته کودکان

سه راز موفقیت مربیان کاراته کودکان

مربی کاراته بودن اصلا آسان نیست مخصوصا برای کودکان. این کار نیاز به دانش، خلاقیت، روانشناسی، مهربانی و صبر و شکیبایی دارد. شما مسئولیتی بزرگ برعهده دارید که باید دقت کنید هنگام آموزش کودکان آنها را تخریب احساسی نکنید، چون کودکان سرمایه های آینده ی دنیای کاراته هستند. به همین دلیل باید با عشق و علاقه کار خودتان را انجام دهید. در اینجا ۳ راز موفقیت را برایتان بیان می کنیم.
۱- پاداش رفتار خوب:

همیشه در کلاس شما بچه هایی هستند که بسیار پر انرژی و پر سر وصدا و به اصطلاح شیطون هستند؛ با دیگران سریع گلاویز می شوند، بچه های ضعیف تر از خود را اذیت می کنند و… از طرفی هم برخی بچه هایی بسیار آرام با پشتکار هستند و سر و صدایی ایجاد نمی کنند. شما نباید دسته اول را مجازات کنید، بلکه با درنظر گرفتن پاداش برای دسته دوم خوبی را در دسته اول ترغیب کنید. شما می توانید با آرامش و تصدیق رفتار خوب که یک پایه روانشناسی محسوب می شود، برای ترغیب دیگران برای خوب بودن دسته اول را مهار کنید.

۲- هرگز، هرگز، هرگز، هرگز عصبانی نشوید

هنرجوهای کودک ممکن است در کلاس شیطنت های مخصوص خود را انجام دهند و نظم کلاس را به هم بریزند. نباید شما عصبانی شوید و فریاد بزنید. شما رهبر و مربی هستید و باید به آنها نداشتن خشونت و روش های مهار آن را آموزش دهید پس چگونه می شود که خود عصبانی باشید و رفتار خشونت آمیز بروز دهید. مطمین باشید کودکان متوجه رفتار شما خواهند شد اگر با آرامش با آنها صحبت شود تاثیر آن بر روی رفتارشان بسیار بیشتراست.

۳- همیشه تمرین اول و پایانی باید سرگرم کننده باشد

در تمامی تمرینات برای کودکان اولین تمرین و آخرین تمرین باید سرم گرم کننده باشد. مثلا می توانید از یک بازی کوچک برای حفظ تعادل و هماهنگی و یا چابکی استفاده کنید. این تمرین سرگرم کننده باید لبخند را بر لبان بچه ها بیاورد. تحقیقات علمی نشان داده است که بچه ها با حضور در تمرین در دقایق ابتدایی و انتهایی تمرکز زیادی بر روی حافظه خود و حضور در کلاس دارند و در ابتدا و انتها تمرین حدود ۵ الی ۱۰ دقیقه باید کلاس سرگرم کننده باشد. و این به بچه ها کمک می کند که اگر حتی بقیه کلاس طاقت فرسا باشد آنها از کلاس لذت ببرند.

در پایان این را اضافه کنیم که بدست آوردن احترام و عشق بچه ها به مربی کاراته در مدت طولانی حاصل می شود، و در جلسات ابتدایی آنها شدیدا رفتارهای مربی را زیر نظر دارند. پس اگر می خواهید در این کار موفق باشید حتما بیشتر روی خود تمرکز کنید چون همانطور که گفتیم کار شما در آینده کاراته موثر است و مسئولیت بزرگی بر دوش شماست.

منبع : (+)

این نوشته را به اشتراک بگذارید!

درباره نویسنده: افشین طباطبایی

افشین محمدباقر طباطبایی (دکتری روانشناسی ورزش) مربی و مدرس کهنه‌کار کاراته (سایکو شی‌هان - رنشی)، نویسنده و پژوهشگر مسایل اجتماعی - روانشناختی - ورزشی (هنرهای رزمی) - مشاور - سخنران - مربی مهارتهای زندگی.

۱ دیدگاه

  1. مربیان ورزش - مدیر ذهن دی ۳, ۱۳۹۴ در ۱۲:۳۷ ب.ظ - پاسخ

    […] روند، پیچیدگی خاصی پیدا می‌کند اگر طرز فکر و ارزش‌های مربی در تضاد اساسی با اولیای نوجوانان باشد، در دبیرستان و […]

دیدگاهی بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی شود.