* @copyright Copyright (C) 2014 wpopal.com. All Rights Reserved. * @license GNU/GPL v2 or later http://www.gnu.org/licenses/gpl-2.0.html * * @website http://www.wpopal.com * @support http://www.wpopal.com/support/forum.html */?>

باشگاه رزمی مناسب برای فرزندتان

پدر و مادر ها برای انتخاب مدرسه ی فرزند خود موارد مختلفی را درنظر میگیرند. این موارد هم میتواند در انتخاب یک کلاس رزمی تاثیر گذار باشد .اگر شما در یک شهر بزرگ زندگی میکنید گزینه های زیادی برای انتخاب کلاس رزمی دارید .پس تصمیم گیری برای انتخاب یک کلاس خوب کاری سخت میشود !

این نکته را نباید فراموش کنیک که هنرهای رزمی برای زندگی بهتر ایجاد شده اند .این هنر شامل تکنیکهای مختلفی است که میتوانند خطرناک هم باشند .پس شما با ثبتنام فرزندتان در کلاس رزمی یک تفنگ پر را به او تقدیم کرده اید! نگرن نباشید چون این تفنگ قابل کنترل است و میتوان با آموزشهای درست , فرزندتان را با مزایای این تفنگ آشنا کنید . نکته ی مهمی که باید مد نظر داشت این است که با انتخاب یک هنر و کلاس رزمی مناسب میتوان آموزش را به نحو درست و ایمن به فرزندتان منتقل کرد .

 

هنر رزمی مناسب:

برای مثال هنر رزمی موی تای ذاتا خشن است و نباید انتظار  داشت که فرزندتان پس از شرکت در این کلاس رزمی در زندگی اجتماعی خود با کسی درگیر نشود ! بچه ها همگی طبعی لطیف و مهربان دارند ولی این نکته را نباید فراموش کرد که آنها یک رگ خشن هم دارند!کودک هنگام عصبانیت اگر روش اعمال آنرا بصورت علمی بداند( که همان هنر رزمی است) فاجعه رخ میدهد .این فاجعه ممکن است کور شدن چشم همکلاسی اش یا شکستن دست پسر همسایه باشد!پس ایده ی خوبی نیست که فرزندتان را درکلاس موی تای ثبتنام کنید . پس قبل از انتخاب یک کلاس رزمی باید با هنرهای رزمی  مقداری آشنا باشید .

 

مدیر ذهن پیشنهاد میکند که برای ورود به دنیای هنرهای رزمی فرزندتان را در کلاس جودو , جوجیتسو و کشتی ثبتنام کنید.فرزند انسان بطور غریزی دوست دارد با همنوع خود گلاویز شود و به اصطلاح کشتی بگیرد . پس هنر کشتی و جودو برای فرزندتان میتواند جذاب باشد در ضمن این دو هنر , دفاع در برابر زورگویان مدرسه را به فرزندتان آموزش میدهد .

 

مدرسه ی مناسب:

شما قبل از خرید یک کالای خاص چند فروشگاه را بررسی میکنید تا بهترین آنرا پیدا کنید.پس برای انتخاب کلاس رزمی فرزندتان هم این حساسیت را به خرج دهید. برای مشاوره در مورد انتخاب کلاسی مناسب از اقوام و همسایه ها شروع کنید.تجارب آنها را کسب کنید و بهترین آنرا انتخاب کنید .

قدم دوم بررسی حضوری کلاس است. با فرزندتان وارد یک کلاس رزمی شوید و رفتار مربی را بررسی کنید .ببینید آیا با بچه ها به آرامی برخورد میکند یا انتظاری فراتر از سن یک بچه را از آنها دارد. حتما نظر فرزندتان را در مورد مربی بپرسید!از او سوال کنید که آیا این شخص را دوست دارد.سوال شما به شرطی به پاسخ صحیح میرسد که فرزندتان در شرایط استرس زا نباشد! اگر او ترسیده بود به محوطه ی بیرون سالن بروید و پاسخ مناسب را دریافت کنید .

برای ریختن ترس و علاقه مند کردن کودکتان به یک هنر رزمی اورا به دیدن یک مسابقه ی رزمی دعوت کنید.اگر این مسابقه از نزدیک باشد( نه از تلویزیون) نتیجه ی بهتری خواهد داشت .شما هنگام دیدن برگزاری مسابقه هیجان را در کودکتان مشاهده خواهید کرد! بزرگترها به یاد دارند که بعد از دیدن فیلمی از بروسلی حرکاتش را تقلید میکردند ! این عمل را کودکان هم دوست دارند.

 

از مهمترین روشها برای بررسی مناسب بودن یک کلاس جویا شدن از نظر خانواده هایی است که فرزندشان را از قبل در این باشگاه ثبتنام کرده اند .همیشه چند پدر یا مادر در قسمت تماشاچی ها حضور دارند.با آنها صحبت کنید و نتیجه گیری کنید. آخرین نکته بررسی اخلاقی مربی است.به اداره اماکن بروید و صحت اخلاقی مربی را جویا شوید.متاسفانه در برخی کلاسها مواردی از آزار جنسی کودکان دیده شده است .

 

این نوشته را به اشتراک بگذارید!

درباره نویسنده: اروند طباطبایی

0 دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی شود.