* @copyright Copyright (C) 2014 wpopal.com. All Rights Reserved. * @license GNU/GPL v2 or later http://www.gnu.org/licenses/gpl-2.0.html * * @website http://www.wpopal.com * @support http://www.wpopal.com/support/forum.html */?>

فلسفه‌ی لباس مشکی در کونگ فو

حرکات هنرهای رزمی با حرکات معمولی انسان هنگام راه رفتن، نشستن یا انجام کارهای روزمره بسیار متفاوت است. ازاینرو لباسی که دراین هنر به کار می رود به استحکام و دوام زیادی نیاز دارد. یعنی به نوعی تامین کننده میدان حرکتی دست و پا و تن است. در ادامه با مدیر ذهن همراه باشید.

لباس هنرهای رزمی باید نگه دارنده ی ستون مهره ها در قسمت قوس کمری، محافظت مهره ها در برابر نیروهای وارده و همینطور نگه دارنده حرارت بدن باشد. لباس کونگ فو طبق همین اصول و با در نظر گرفتن فرهنگ ایران زمین طراحی شده است، پیراهن ساده ومعمولی که تمام قسمت های بدن را می پوشاند و از هدر رفتن انرژی بدن جلوگیری می کند. معمولا از جنس نخ و الیاف طبیعی است تا عرق بدن را نیز جذب کند.

به طورکلی ظرافت و ذکاوت خاصی در طرح  لباس کونگ فو به کار برده شده است. کمر شلوار کونگ فو طوری طراحی شده که مهره های قوس کمری ستون مهره را محافظت کند (درهنگام وارد آمدن  نیرو و فشارهای زیاد از لغزش مهره ها به روی هم وآسیب دیده گی بدن جلوگیری می کند)
چون اگر پایین شلوار باز باشد (قسمت مچ پا) با زدن ضربات و حرکات پاها، حرارت پاها با شوک ضربه به بیرون انتقال می یابد و باعث هدر رفتن انرژی پا و سرد شدن مفصل زانوها، و درنهایت آسیب دیدگی مفصل زانو می شود .

 

 

 آرم كونگ فو

الف: هلال قرمز بالای مشت نشان دهنده  فلسفه خون كونگ فو يعنی مبارزه تا آخرين قطره خون در راه آزادی است.
ب: مشت در ميان دايره سياه رنگ نشان دهنده  قيام در دل تاريكی ها و پليدی های جهل است مشت نشانه حالت دفاعی دارد كه از شكل آن نيز مشخص است.

ج: هلال سفيد زير مشت نشان دهنده نژاد سفيد ايرانی است.
د: كره جهان زير مشت و نقشه ايران در وسط كره به عنوان پايگاه كونگ فو در جهان مشخص شده است.

اين آرم روی سمت چپ سينه قرار می گيرد. در معنایی کلی: مشت حفاظت از قلب است و طپش آن صدای تفكر پیکار ما برای دفاع از مظلومیت است.

 

این نوشته را به اشتراک بگذارید!

درباره نویسنده: اروند طباطبایی

0 دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی شود.