* @copyright Copyright (C) 2014 wpopal.com. All Rights Reserved. * @license GNU/GPL v2 or later http://www.gnu.org/licenses/gpl-2.0.html * * @website http://www.wpopal.com * @support http://www.wpopal.com/support/forum.html */?>
چگونه سبک رزمی خود را بیابید؟ - مدیرذهن

چگونه سبک رزمی خود را بیابید؟

اینکه چه رشته رزمی برای من مناسب است، پرسشی است که بسیاری از کسانی که تازه گام به این عرضه می گذارند از خود می پرسند. از میان این همه هنر رزمی کدامیک را برگزینم ؟

برخی از سبک های رزمی برای کسانی ساده تر و برای دیگری ممکن است سختر باشد. اگر می خواهید بدانید چگونه از خود دفاع کنید و کدام رشته را برگزینید ابتدا باید خودتان را بشناسید.

گام ۱:

از خودتان بپرسید ؟ آیا من براستی فعالم ؟ آیا خودتان مستقیم وارد نبرد می شوید؟ اگر چنین است تا چه حد؟

گام۲:

بدن خود را بهتر بشناسید. از آنچه دارید بهتر سود ببرید. اگر پاهای بلندی دارید، در حمله ها از فاصله بیشتری ضربه بزنید. اگر اندام کوچکی دارید به یاد داشه باشید که باید به نزدیک حریف خود بروید. این تکنیک توسط بسیاری از بوکسرها استفده می شود و نیاز است شما حریف را فریب دهید و پس از جای خالی دادن از ضربات مهاجم، به او ضربه متقابلی وارد کنید.

گام۳:

اگر شما سنگین وزن هستید جودو و یا سبک قلاب جو جیتسو را بیاموزید. اگر هم نه، شما آزادید که هر هنر رزمی ای که می خواهید انتخاب کنید. مانند یاد گرفتن نینجیتسو و آموختن نقاط مهم بدن و حرکات غافلگیر کننده ی آن.

گام۴:

خانم ها معمولا از آقایان سبک تر و به همین دلیل چابک تر هستند در حالیکه مردان معمولا نیرومندترند. زمانی که  ساختمان بدن خود را بررسی می کنید به این نکته نیز توجه کنید.

گام۵:

اگر نسبت به حریف خود از مزیتی برخوردارید، عاقلانه و در زمان مناسب از آن بهره ببرید. در حملات خود کارآمد عمل کنید تا حریف فراموش نکند شما که هستید و چه توانایی هایی دارید.

گام۶:

ببینید در زندگی روزمره چه کارهایی انجام میدهید. کارهای ساده ای همچون ضربات پا در زمان های تصادفی و یا مبارزه در برابر آینه می تواند به شما کمک کند تا سبک مبارزه و علاقه خود را دریابید.

این نوشته را به اشتراک بگذارید!

درباره نویسنده: مریم منتظری

0 دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی شود.