* @copyright Copyright (C) 2014 wpopal.com. All Rights Reserved. * @license GNU/GPL v2 or later http://www.gnu.org/licenses/gpl-2.0.html * * @website http://www.wpopal.com * @support http://www.wpopal.com/support/forum.html */?>

میراث ایتوسو پدر کاراته نوین

Itosu (متولد ۱۸۳۱) یکی از بزرگان هنر کاراته و پدر کاراته نوین در قرن بیستم بود. این مرد افسانه ای در سال ۱۹۱۵ از دنیا رفت. مقاله ی زیر نکاتی ارزشمند از Itosu است. او این نکات را که در مورد فنونی از کاراته است، با رویکردی نظامی نوشته است. در ادامه با مدیر ذهن همراه باشید.

Itosu برای اولین بار آموزش هنر کاراته بصورت عمومی برگزار کرد.او استاد بسیاری از قهرمانان و بنیانگذاران کاراته در کشورهای مختلفی بود . ایتوسو خالق کاتایPinan هست . او بسیاری از فنون کاتا را بهبود و توسعه داد .این فنون هنوز هم مورد تایید هستند و آموزش داده میشوند .

 

 

در مورد زندگی این مرد بزرگ چه میدانید ؟آیا زندگی او واقعا مانند افسانه بود؟

ایتوسو در سال ۱۸۳۱ در شهر شوری از توابع استان اوکیناوای ژاپن بدنیا آمد .خانواده ی او جز اصیل ترینهای اوکیناوا بوند .ایتوسو تحصیلاتش را با موفقیت در رشته ادبیات کلاسیک چین به پایان رساند. توصیف ها از ایتوسو بسیار متنوع است در حالی که تصویر عکاسی شده ی  خوبی از او نداریم !او قد متوسطی داشت. بعضی منابع تاکید میکنند که چهارشانه,  تنومند و بسیار قوی بوده است.

 

ایتوسو در امتحان استخدامی ادارات دولتی قبول شد و بعنوان منشی در دولت Ryukyu شروع به کار کرد. ( Ryukyuیک دولت خودمختار در زمان اشغال اوکیناوا توسط امریکا بود). موقعیت شغلی ایتوسو توسط دوستش Anko Azato در دولت بالا رفت. آزاتو و اوتیسو دوستان خوبی برای هم بودند و زندگی آنها با هم گره خورده بود.

 

زندگی ایتوسو همچنان در هاله ای از رمز و رموز قرار دارد. تعدادی از مورخان او را شاگرد بزرگ ” MatsumuraBushi ” میدانند .Matsumura شاگرد Tode Sakagawa  بود. استاد Tode Sakagawa هم Kusanku بود. Kusanku شخصی بود که بعد از او نام کاتا مشهور شد.

 

منبع: +

این نوشته را به اشتراک بگذارید!

درباره نویسنده: اروند طباطبایی

۱ دیدگاه

  1. دست و پای حریف - مدیر ذهن اردیبهشت ۷, ۱۳۹۵ در ۵:۴۷ ق.ظ - پاسخ

    […] یاسوتسونه ایتوسو، کاراته‌کا حرفه‌ای که ۸۵ سال عمر کرد، هر وقت از خانه […]

دیدگاهی بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی شود.