* @copyright Copyright (C) 2014 wpopal.com. All Rights Reserved. * @license GNU/GPL v2 or later http://www.gnu.org/licenses/gpl-2.0.html * * @website http://www.wpopal.com * @support http://www.wpopal.com/support/forum.html */?>

چشمان باز حافظ جان شما

وقتی مقابل فردی خشن ایستاده اید دانستن این نکته مهم است که به کجا نگاه میکنید. این مورد در آموزشهای رزمی کمتر تذکر داده میشود .دانستن قوانین نگاه کردن ,بینی شما را در مقابل شکسته شدن ایمن میکند!

قبل از اینکه قوانین نگاه کردن را متذکر شوم باید بدانیم که نگاه چهره به چهره نگاه بینی به بینی نیست!  بعنوان یک عادت همیشه به اندازه ای بیش از یک بازو با طرف مقابل فاصله بگیرید هرچند او تهدیدی برای شما نباشد !

در آمریکا مرسوم است که با کسی که صحبت میکنید باید حتما به چشمانش خیره شوید وگرنه شما بعنوان شخصی آب زیر کاه یا متقلب تلقی میشوید! با این حال در هنگام مواجهه با یک فرد خشن که از عصبانیت در حال منفجر شدن است , به چشمانش متمرکز شوید تا شما در مقابل سیگنالهای ترسناک  او که بصورت متوالی به سمت شما ارسال میشود ایمن شوید .

چشم رقیب شما بهترین مکان برای نگاه کردن است . این بهترین روش برای پیشرفته کردن عملیات حمله ی شما خواهد بود .

قانون مثلث :

در مقابل آیینه بایستید و  خط ی فرضی رسم کنید که دو سر شانه هایتان را به هم متصل میکند .دو خط دیگر از انتها ی خط اول طوری رسم کنید که در انتها در محل چانه به هم برخورد کنند و مثلثی را ایجاد کنند. این مثلث محدوده ای ایمن را برای شما ایجاد میکند که اگر رقیبتان در آن قرار گرفت باید منتظر حمله ی او باشید !

در مقابل آینه خود را چک کنید.دست خود را مشت کنید و به عقب ببرید و ببینید چه مقدار  از شانه یتان در مثلث قرار میگیرد .پایتان را بالا ببرید و ببینید چه اتفاقی می افتد .کمی به چپ و راست بروید و اتفاقاتی را که در مثلث می افتد را مشاهده کنید .توجه داشته باشید که بوکسورهای حرفه ای و رزمی کارها با شانه هایشان سیگنال میفرستند !

آیا این بدین معنی است که شما باید به شانه های رقیبتان و منطقه ی چانه ی او خیره شوید  ؟ نه! کمی غیر عادی به قضیه نگاه کنید.در عوض چشمتان را به سمت چشم رقیب در مثلث به عقب و جلو حرکت دهید .زمانی که شما به چشمانش نگاه میکنید ,از نگاه دومتان  برای حرکت در مثلث استفاده کنید .این خیلی مهم است زیرا حرکات به شما از چیزی خبر میدهند!

درک قانون مثلث:

در اینجا مواردی را متذکر میشویم که در برخورد با یک شخص مبارز ممکن است از او سر بزند:

هنگامی که شانه ها و قفسه ی سینه خلاف عقربه های ساعت مقداری میچرخد او شاید بخواهد ضربه ای از سمت راست به قسمت بالا تنه ی شما یا سرتان بزند .

هنگامی که قفسه ی سینه برخلاف عقربه ساعت بچرخد و شانه ها پایین و جلو بیاید , او شاید بخواهد تکنیک دست راست را بر روی شما اجرا کند .

هنگامی که قسه ی سینه همراه با حرکت کوچک شانه ها مقداری  به چپ یا راست بچرخد او میخواهد با هر دو دستش مشت بزند .

هنگامی که زاویه ی شانه اش به سمت عقب رفت و قفسه ی سینه ی چرخید بر خلاف عقربه ی ساعت ,برای یک ضربه از سمت راست آماده شوید

زمانی که قفسه ی سینه اش به جهت عقربه های ساعت چرخید و شانه هایش به عقب زاویه پیدا کرد , آماده ی ضربه ای از چپ

اگر بالا تنه اش را بطور ناگهانی بالا برد او آماده میشود برای پرش و هل دادن یا گلاویز شدن

برای عادت کردن به موارد فوق ،تمام حرکات بالا در مثلث قابل تشخیص هستند .

 

چهره ی حریف، هدفش را از حمله نشان میدهد .هنگامی که او استنشاق میکند و دندانهای خود را به هم فشار میدهد او در حال آماده شدن برای یک حمله است .در ادامه شما را با انواع نگاه کردن و چگونکی نفس کشیدن یک حریف آشنا میکنیم .

به نفس کشیدنش دقت کنید:

مشاهده ی تنفس رقیب خیلی سخت تر از متمرکز شدن بر روی حرکات بدن و شانه های او هست .با تمرین و تفکر میتوانید قابلیت خود را با دیدن رقیبتان از مثلث توسعه دهید و ضعف او را تشخیص دهید .

یک حمله اغلب بعد از یک استنشاق رخ میدهد .این لحظه ای است که رقیبتان در قویترین حالت است! اجازه دهید که حالت شخصی که میخواهد به شما حمله کند را بگویم درحالی که شما فکر میکنید در بهترین موقعیت هستید .آن زمان تمرکز شما باید به سمت تنفسش باشد .این امر به ویژه زمانی است که فرد به سختی نفس میکشد .نگاه کنید به مثلث و پهن کردن قفسه سینه اش را زمانی که استنشاق میکند و نفس را بیرون میدهد ببینید . هر وقت نفسش را بیرون میدهد خودتان را آماده کنید !

 

فریب چشمی

حریف خوب میداند که چگونه با استفاده از چشم , طرفش را فریب دهد . او برای گیج کردن شما ناگهان به پیشانی شما نگاه میکند .بطوری که او میتواند به راحتی با ضربه ای , پای خود را به کشاله ی ران شما بزند .یا شاید برعکسش را انجام دهد .او نشان میدهد که میخواد به کشاله ی ران شما بزند ولی برعکس سر شما را نشانه میگیرد!

برای جلوگیری از قربانی شدن در این تاکتیک ,با استفاده از قانون مثلث چشمان خود را برحرکات عقب و جلوی رقیبتان متمرکز شوید ! او با فریب دادن به شما هشدار میدهد !

 

فن نگاه خیره سگ چوپان آلمانی :

این فن در بعضی موارد به نگاه هزار محیطی مشهور است .هرکس با سگ زندگی کرده باشد مانند چوپانها میداند که وقتی سگی به شخصی خیره میشود باید از مهلکه خارج شود وگرنه به خون کشیده خواهد شد .هنگام خیره شدن میتوان به شدت عصبانیت فرد پی برد .افسران پلیس بخوبی با این نگاه آشنا هستند .

نگاه پوچ

این نگاه در مواردی رخ میدهد که فرد بنظر شما در کمال آرامش است و هیچ عصبانیتی ندارد ولی برعکس او شخصی است که هر لحظه امکان انفجارش وجود دارد! تکنیک او آماده شدن قبل از حمله است.او ممکن است خیلی عادی با شانه هایی شل به جایی تکیه داده باشد در حالی که اسلحه اش در کنار پای او آماده است!

هنگامی که او شما رانادیده می گیرد

بسیار محتاط باشید از فردی که شما را نادیده میگیرد.رفتار نادیده ی فرد نشان دهنده ی آماده شدن برای یک حمله است پس بهتر است به او نزدیک نشوید و کمی عقب نشینی کنید !

 

نگاه ناگهانی:

هر وقت شخصی بصورت ناگهانی به شما نگاه کرد , شما نگاه خود را منحرف کنید و سپس آرام به سویش بروید و با انگشت دست خود و با ژستی مناسب او را به مبارزه بطلبید!

منبع: (+)

این نوشته را به اشتراک بگذارید!

درباره نویسنده: اروند طباطبایی

0 دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی شود.