* @copyright Copyright (C) 2014 wpopal.com. All Rights Reserved. * @license GNU/GPL v2 or later http://www.gnu.org/licenses/gpl-2.0.html * * @website http://www.wpopal.com * @support http://www.wpopal.com/support/forum.html */?>

ویژه ی ورزشکاران: آشنایی با مکمل های غذایی

فواید مکمل ها در کاهش وزن و افزایش ارزش غذایی بر کسی پوشیده نیست اما متاسفانه در سالهای اخیر به دلیل استقبال افراد به خصوص خانم های جوان به کاهش وزن و لاغری ، بازاری برای سواستفاده گران به وجود آمده که ادعا می کنند مکمل ها و قرص ها می توانند جای مواد غذایی را برای انسان پر کنند یا به تعبیری دیگر اگر کسی از این مکمل ها استفاده کند دیگر نیاز به خوردن غذا ندارد اما چنان که از اسم آن برمی آید این قرص ها تنها کامل کننده ی وعده های غذایی هستند نه جایگزین آن

حال که با ارزش مکمل های غذایی آشنا شدیم به سراغ اهمیت و نقش آن در ورزش می رویم و با پرداختن به مکملی با نام ویتامین D آغاز می کنیم.

ویژه ی ورزشکاران: آشنایی با مکمل های غذایی- مدیرذهن

ویتامین D

یکی از مکمل های غذایی که در سلامتی ورزشکاران نقش به سزایی را ایفا می کند ویتامین D است. این ویتامین باعث ایجاد انرژی در عضلات می شود و ورزشکارانی که به دنبال افزایش توده های عضلانی و ماهیچه یی هستند معمولا در کنار غذای اصلی خود از این مکمل استفاده می کنند. بزرگترین منبع ویتامین D نور خورشید است اما در مناطقی که نور خورشید به اندازه ی کافی وجود ندارد بهتر است افراد از قرص ها و مکمل ها برای جبران کمبود نور خورشید استفاده کنند.به عنوان مثال بیش از ۷۵ درصد از مردم آمریکا دچار کمبود شدید ویتامین D هستند.

یکی از مهمترین فواید ویتامین D افزایش تولید تستوسترون است :

ویتامین Dباعث افزایش تولید تستوسترون می شود . تستوسترون یکی از هورمون های آنابولیک مهم بدن ماست که به طور مستقیم توسط تاثیرات ویتامین D ایجاد می شود . یکی از مهمترین فواید آن افزایش گلبول های قرمز بدن است و این امر کمک فراوانی به افزایش استقامت ورزشکاران می کند.

یکی از مهمترین مضرات کاهش ویتامین D در بدن ابتلا به دیابت نوع دوم است :

همه ی انسانها به طور ویژه ورزشکاران ، نیاز به ویتامین D دارند تا از خطر ابتلا به دیابت مصون بمانند این نوع از دیابت اکتسابی است و به دلیل رژیم نامناسب غذایی ایجاد می شود و همواره ورزشکاران را تهدید می کند که با استفاده از ویتامین D می توان از بروز این بیماری جلوگیری کرد.

مدیر ذهن حامی تمامی ورزشکاران و ورزش دوستان است و در بخش ” تغذیه و دارو ” شما را با مفید ترین اطلاعات تغذیه یی و سلامت آشنا خواهد کرد.با ما همراه باشید.

این نوشته را به اشتراک بگذارید!

درباره نویسنده: مریم منتظری

0 دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی شود.