شوهاری (بخش دوم)
ری همچنین یک معنی دوگانه دارد. معنی دوم به معنی رها کردن است. حالا هنرجو بیشتر در جستجوی استقلالش از مربی است و مربی باید وی را رها کند. شوهاری یک پیشرفت خطی نیست بلکه بیشتر شبیه دو ابری با مرکز یکسان میباشد. بنابراین شو بدون ها و هر دو بدون ری میتوانند وجود داشته باشند.
بدینسان اصول اساسی ثابت میمانند، فقط با پیشرفت او طعم تکنیکهای اجرا شده را شروع به چشیدن میکند. همینطور هنرجو و مربی همیشه با هم در رابطه نزدیک، دانش، تجربیات، فرهنگ و سنت مشترکشان، شریک هستند. سرانجام شوهاری باید به برتری هنرجو نسبت به استادش (در مهارت و دانش) منجر شود و این است سرچشمه تکامل و اصلاح فنون هنرهای رزمی.
اگر هنرجو هرگز از استادش سبقت نگیرد، در بهترین حالت، پیشرفت و تکامل هنر رزمی راکد خواهد ماند. اگر هنرجو هرگز به سطح تواناییهای استادش نرسد، هنرهای رزمی فاسد خواهند شد. اما اگر هنرجو بتواند تمام آنچه را که استادش ارائه میدهد، انجام دهد و حتی به مراحلی پیشرفتهتر برسد، هنرهای رزمی همیشه پیشرفت کرده و رشد خواهند نمود.
0 دیدگاه