* @copyright Copyright (C) 2014 wpopal.com. All Rights Reserved. * @license GNU/GPL v2 or later http://www.gnu.org/licenses/gpl-2.0.html * * @website http://www.wpopal.com * @support http://www.wpopal.com/support/forum.html */?>
مسابقه کیوکوشین - مدیر ذهن

مسابقات کیوکوشین

مسابقات کیوکوشین، ویترین تبلیغاتی این سبک برای جذب افراد به فلسفه­ کاراته است. مشتری با مشاهده­ ویترین فروشگاهی، علاقمند به خرید شده و وارد آن­جا می­گردد، که دنیایی از کالاهای متنوع در آن­ وجود دارد. در ویترین مسابقات کیوکوشین، تنها کالایی نمونه­ برای ربودن چشم رهگذر قرار داده می­شود. در رقابت‌های ورزشی کیوکوشین، اصل حفظ سلامتی جسمی و روانی بازیکن است. میزان آسیب و جراحت باوجود اصابت ضربات سنگین، اندک و ناچیز می­باشد. ترکیب مقررات و قوانین به­ گونه­‌ای است که خشونت را به صفر می­رساند. حضور فعال داور وسط و داوران کنار احتمال وقوع هر نوع حادثه­ ناگواری را، تا حد امکان، کاهش می­دهد. کسانی که وارد تاتمی مسابقه می­شوند از پشتوانه­ چند ساله تمرین مداوم و حرفه­‌ای برخوردارند و همگی دارای اندام ورزیده، تکنیک‌های کارا و مؤثر و تجربه­ زیاد هستند. براساس آمار پایین‌ترین میزان حوادث و جراحت حین مسابقه به سبک کیوکوشین تعلق دارد.

یکی از اصول بسیار مترقی که در ذات مبارزه و مسابقات کیوکوشین وجود دارد، خودداری از گسترش دامنه­ حمله به حریفی­ است که آسیب دیده یا ضعف نشان می­دهد. اگر حریف از ضربه فرار کند یا به پشت بچرخد، حریف روبرو دست از حمله برمی­دارد. دیگر اینکه به حریفی که زمین بخورد، نباید حمله کرد. بیش از حد نیاز به حریف ضربه نمی­زنند. هنگام مبارزه­ دو حریف به چشم‌های هم نگاه می­کنند، از قدرت و جسارت یکدیگر نیرو می­گیرند و شجاعت و شهامت را به حریف مقابل انتقال می­دهند. به جسم یکدیگر احترام میگذارند و از ضربات خطرناک و غیراستاندارد استفاده نمی­کنند. اگر بازیکنی ضربه­ خطا و غیرقانونی بزند، امتیاز منفی می­گیرد و در نهایت از مسابقات کیوکوشین اخراج می­شود.

این نوشته را به اشتراک بگذارید!

درباره نویسنده: افشین طباطبایی

افشین محمدباقر طباطبایی (دکتری روانشناسی ورزش) مربی و مدرس کهنه‌کار کاراته (سایکو شی‌هان - رنشی)، نویسنده و پژوهشگر مسایل اجتماعی - روانشناختی - ورزشی (هنرهای رزمی) - مشاور - سخنران - مربی مهارتهای زندگی.

۱ دیدگاه

  1. تنفس - مدیر ذهن بهمن ۹, ۱۳۹۴ در ۳:۵۶ ب.ظ - پاسخ

    […] و پیروز از مسابقات بیرون بیایند، اما همین افراد در مسابقات واقعی که برتری قدرت انسان را به نمایش می­گذارد باید حتما از […]

دیدگاهی بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی شود.