* @copyright Copyright (C) 2014 wpopal.com. All Rights Reserved. * @license GNU/GPL v2 or later http://www.gnu.org/licenses/gpl-2.0.html * * @website http://www.wpopal.com * @support http://www.wpopal.com/support/forum.html */?>
سه تمرین برای بهبود درد مچ پا - مدیر ذهن

سه تمرین برای بهبود درد مچ پا

سه تمرین برای بهبود درد مچ پا

درد مچ پا در دراز مدت برای ورزشکار بسیار ناراحت کننده خواهد شد، پس برای بهبود درد باید کاری انجام داد. علت بروز درد مچ پا متفاوت است. مثلا این درد می تواند ناشی از پوشیدن کفش نامناسب یا ضعیف بودن مچ پا و کشیده شدن تاندون‌ها وعضلات پشت پا و… باشد.

اگر شما از دردی مزمن در این ناحیه رنج می‌برید بهترین کار اینست که پیش یک پزشک متخصص ورزشی بروید تا او به شما برای درمان و بهبود کمک و درد و علل ایجاد آن را مدیریت کند. همچنین می‌توانید از برخی تمرینات خاص که برای بهبود درد در مچ پا ابداع شده، استفاده کنید.

با مدیر ذهن همراه باشید و این سه تمرین را برای بهبود درد خود انجام دهید

 

ایجاد کشش و ماساژ در عضلات و تاندون های پشت پا

برای انجام این تمرین از یک غلتک فوم یا از یک توپ کوچک و سفت استفاده کنید. آن را در پشت پای خود قرار دهید، همزمان از دستها نیز کمک بگیرید و تاندونها و عضلات  پشت پا را بر روی توپ حرکت دهید. اگر هنگام انجام این تمرین احساس درد دارید حرکت را بر روی توپ از بالا تا مچ پا ادامه دهید و سعی کنید این کار را تکرار کنید. مطمئنا با این ماساژ و حرکت درد عضله کمتر می‌شود.

 

 

حرکات کششی برای ساق پا

این تمرین کششی بسیار ساده‌ای است و می‌تواند کل عضلات پشت پا را درگیر کند. بر روی دستان همانند حیوانات چهارپا قرار گیرید زانوها نباید روی زمین قرار گیرند. سپس یک پا را بر روی پای مخالف قلاب کنید. در تصویر کاملا مشخص است. سپس زانو‌ها را به سمت بالا حرکت دهید. در این تمرین سعی کنید پاشنه پای خود را به عقب بکشید مثل اینکه پاشنه می‌خواهد زمین را لمس کند. این تمرین را هشت تا ده بار انجام دهید و برای تکرار پای قلاب شده را عوض کنید.

 

 

کشش عضلات با زانوی خم شده

بر پهلو دراز بکشید و یکی از پاها را کاملا دراز کنید و پای دیگر را از زانو خم کنید. زانوی خم شده باید با باسن شما زاویه ۹۰ درجه داشته باشد. پای تا شده را پشت زانوی پای دراز شده، قلاب کنید. حال زانوی پای تا شده را از زمین جدا کنید و بالا بیاورید و چند ثانیه موازی زمین نگه دارید. سپس به آرامی پایین بیاورید. این تمرین را چند بار تکرار کنید.

 

 

این نوشته را به اشتراک بگذارید!

درباره نویسنده: افشین طباطبایی

افشین محمدباقر طباطبایی (دکتری روانشناسی ورزش) مربی و مدرس کهنه‌کار کاراته (سایکو شی‌هان - رنشی)، نویسنده و پژوهشگر مسایل اجتماعی - روانشناختی - ورزشی (هنرهای رزمی) - مشاور - سخنران - مربی مهارتهای زندگی.

0 دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی شود.