* @copyright Copyright (C) 2014 wpopal.com. All Rights Reserved. * @license GNU/GPL v2 or later http://www.gnu.org/licenses/gpl-2.0.html * * @website http://www.wpopal.com * @support http://www.wpopal.com/support/forum.html */?>
التیام کمر درد - مدیر ذهن

التیام کمر درد

التیام کمر درد:

یکی از درد‌های شایع امروزی بین ورزشکاران کمر درد می‌باشد. کمر درد به علت‌های متفاوت به‌وجود می‌آید. اگر شما هم از آن دسته افراد هستید که از این درد رنج می‌برید پس با ما همراه باشید و با استفاده از این راهکارها می‌توانید به درد خود التیام دهید.

شش راه برای التیام کمر درد:

استراحت

بهترین راه‌کار برای التیام بخشیدن به به درد کمر استراحت است. شاید شما از این کار متنفر باشید اما ‌باید استراحت کنید تا زمانی‌که شما در راه رفتن،  تنه زدن، خم شدن در تمامی جهات درد را احساس نکنید و بتوانید این کارها را بدون درد انجام دهید.

فیزیوتراپی، طب سوزنی، ماساژ درمانی

یکی دیگر از راه‌کارها فیزیو‌تراپی، طب سوزنی و ماساژ درمانی است. برخی از حرکات آنها شاید عجیب غریب باشند اما هر پزشک ناحیه کمر این تمرینات را به خوبی می‌داند و می‌تواند برای شما انجام دهد.

aa

حجامت

یک راه عالی برای کاهش اسپاسم در ناحیه کمر و افزایش جریان خون با اکسیژن تازه به وسیله حجامت انجام می‌شود. افزایش جریان خون تازه به معنای این است که از منطقه تروما مواد زائد را پاک می‌کند و این کار برای کاهش درد بسیار خوب است.

استفاده از غلتک فوم

اگر شما به فیزیوتراپی و حجامت دسترسی ندارید می‌توانید خود این کارها را با استفاده از غلتک فوم انجام دهید. با عقب و جلو کردن مناطق دردناک، به آرامی به مدت ۱۰ دقیقه بر روی غلتک یا تازمانی که احساس درد در این ناحیه کمتر شود می‌تواند برای شما بسیار خوب باشد.

استفاده از رژیم غذایی خاص

شما باید از یک رژیم غذایی خاص برای التیام سریعتر نیز استفاده کنید. باید از موادی در این رژیم غذایی استفاده شود که ضد التهاب باشند و باعث ایجاد التهاب در معده شما نشوند. می‌توانید در رژیم غذایی خود حبوبات مصرف نکنید و همچنین روغن ماهی را را روزانه استفاده کنید. کاهش التهاب باعث می شود بدن بر روی جایی که آسیب دیده است تمرکز کند و سریعتر بهبود یابد.

یخ

استفاده از یخ به‌طور مداوم. با توجه به اینکه سرد است و گاهی اوقات یرای شما تحمل آن ناراحت کننده است اما از مزایای استفاده از یخ این است که ضد التهاب است و برای کم کردن التهاب کمر شما بسیار مفید است.

به خاطر داشته باشید همیشه پیشگیری بهتر از درمان است .پس با کمی پیشگیری از دردکمر و مسائل مربوط به نخاع و آموزش‌های هوشمندانه در مورد نشستن و حمل بار می‌تواند بسیار آسان‌تر از تحمل درد کمر و درمان‌های طولانی آن باشد.

 

این نوشته را به اشتراک بگذارید!

درباره نویسنده: افشین طباطبایی

افشین محمدباقر طباطبایی (دکتری روانشناسی ورزش) مربی و مدرس کهنه‌کار کاراته (سایکو شی‌هان - رنشی)، نویسنده و پژوهشگر مسایل اجتماعی - روانشناختی - ورزشی (هنرهای رزمی) - مشاور - سخنران - مربی مهارتهای زندگی.

0 دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی شود.