* @copyright Copyright (C) 2014 wpopal.com. All Rights Reserved. * @license GNU/GPL v2 or later http://www.gnu.org/licenses/gpl-2.0.html * * @website http://www.wpopal.com * @support http://www.wpopal.com/support/forum.html */?>
هر شيئى يك سلاح - مدیر ذهن

هر شيئى يك سلاح

هر شيئى يك سلاح :

 چگونگى تبديل هر شيئى يا وسيله‌ به سلاحى در برابر يك مهاجم موضوع مهمی است که در بسیاری از موارد جان شما را نجات خواهد داد. بسيارى از وسايل در اطراف ما قابليت تبديل شدن به يك اسلحه­ دفاعى را دارند. موضوع سلاح براى دفاع شخصى، بحثی طولانى و قديمى است. منظور از سلاح، تپانچه، چاقو، شمشير و… نيست. ابزارهاى ساده‌­ترى كه مى‌­توانند به ­عنوان وسيله­‌ى دفاعى مورد استفاده قرار گيرند، مثل: چراغ­ رومیزی، دسته­ كليد، كمربند، ليوان­ چاى، خودکار، گلدان، فنجان قهوه، کتاب، اسپری عطر زنانه، چنگال، لپ ­تاپ و… .

وقتى تحت فشار آدرنالين و ترس و استرس قرار داريد، كوركورانه و دستپاچه بخواهید دنبال چوبى بگردید که از خودتان دفاع کنید، امری خنده‌دار و مضحك است! اگر بتوانيد در مواقع ضرورى (دفاع از خود)، هر شيئى را كه در اطراف وجود دارد، در صورت امكان، تبديل به يك وسيله­ دفاعى نماييد، در حقیقت بهترين سلاح را پيدا نموده‌ايد.

فراموش نكنيد: در زندگى روزمره و عادى، كسى منتظر وقوع حمله يا تهاجم نيست، تا سلاح‌هاى دفاعى مورد نظر را، در دسترس داشته باشد، چنين رويدادهايى به‌ ندرت پيش مى‌­آيند كه در آن صورت، بهترين نوع سلاح، استفاده از هرچه دم دست­تان هست، خواهد بود. به كتاب‌ها و فيلم‌­هاى آموزشى و تبليغاتى كه سلاح­‌هاى دفاع شخصى و نحوه‌ى دفاع با آنان را تعليم مى‌‌دهند، اعتماد نكنيد. در موضوع استفاده از وسايل دفاعى يا همان سلاح­‍هاى دفاع شخصى، چند اصل مهم را بايد در نظر داشت.

سلاح، بايد در دسترس و آماده­ استفاده در هرلحظه‍‌ى پيش­ بينى نشده‍اى باشد. به كارگيرى آن ساده، بى ­دردسر و بدون اتلاف وقت بوده و به هنگام نياز به سهولت تبديل به سلاح شود. ممكن است ادعا كنيد در موقعیتی مانند نقطه‌ى دورافتاده‌ى يك پاركينگ تاريك، داشتن اسپرى فلفل، چماق، زنجیر يا شوك الكتريكى خوب است; ولى بدانيد آمار حاكى از آن است كه بيش­تر قريب به اتفاق حملات تهاجمى اوباش، در شرايطى كه انتظار نداريد، رخ مى‌دهند كه فرصتى براى استفاده از وسيله‌ى دفاعى نداريد. پس به فکر استفاده از ایده هر شيئى يك سلاح باشید.

با توجه به تجارب شخصى و حرفه‌­اى به شما اطمينان مى‌دهم، در شرايط بروز ترس و استرس و بالا رفتن ميزان آدرنالين و كند شدن حركات بدن، اصولا هيچ شانسى براى تمركز و به­‌كارگيرى وسيله و سلاح دفاعى، نخواهيد داشت. جا خوردن و دستپاچگى ناشى از ترس و رويارويى با حريفى خشن و بى ­رحم، شما را در مخمصه و تنگنايى دهشتناك، قرار مى‌دهد در آن شرایط معنای هر شيئى يك سلاح را خواهید فهمید.

ليوان پُر از چاى داغ، پنجه به صورت مهاجم، يك مشت خاك، پرتاب گلدان، شكستن شيشه روى سر او، فرو کردن خودکار و… صدها مورد ريز و درشت ديگر كه بدون نياز به فكر كردن، در ديد و دسترس­تان قرار دارند به گونه‌­اى بالقوه، قابليت تبديل شدن به سلاحى مفيد و مؤثر را دارند.

این نوشته را به اشتراک بگذارید!

درباره نویسنده: افشین طباطبایی

افشین محمدباقر طباطبایی (دکتری روانشناسی ورزش) مربی و مدرس کهنه‌کار کاراته (سایکو شی‌هان - رنشی)، نویسنده و پژوهشگر مسایل اجتماعی - روانشناختی - ورزشی (هنرهای رزمی) - مشاور - سخنران - مربی مهارتهای زندگی.

0 دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی شود.