* @copyright Copyright (C) 2014 wpopal.com. All Rights Reserved. * @license GNU/GPL v2 or later http://www.gnu.org/licenses/gpl-2.0.html * * @website http://www.wpopal.com * @support http://www.wpopal.com/support/forum.html */?>
تدریس کاذومی، قهرمان جهان کیوکوشین

تدریس هاجیمه کازومی

تدریس هاجیمه کازومی

هاجیمه کازومی: به عنوان یکی از قهرمانان شناخته شده و به نام کیوکوشین است،وی  (زاده ۱۴ دسامبر ۱۹۷۱)، دارنده دان ۶ کیوکوشین در سن ۲۰ سالگی با بسیاری از مبارزان برتر مبارزه کرد تا به فینال تمام مبارزات کاراته ژاپن دست پیدا کند. از آن زمان به بعد هاجیمه در هیچ مسابقه‌ای رتبه‌ای پایین‌تر از مقام دومی کسب نکرد و همواره قهرمانی یا مقام دوم را از آن خود می‌کرد. ترکیب ضربات مشت و پای مؤثر او، او را به ۶ فینال متوالی در مسابقات ژاپن رساند و در این مسابقات با قهرمانی در ۴ دوره رکورد کیجی سن پای را شکست. هاجیمه کازومی همچنین به فینال ۲ دوره از مسابقات آزاد جهانی راه پیدا کرد. در این فینال‌ها مسابقات را به فرانسیسکو (فرانچیسکو) فیلهو و کنجی یاماکای که حریف تمرینی و شاگرد جونان برانچ است، واگذار کرد.
پس از شکست از فیلهو، هاجیمه قهرمانی دومین دوره مسابقات جهانی وزنی در سال ۲۰۰۱ در اوساکا ژاپن را بدست آورد و بعد از آن به مسابقات جهانی برگشت.
کازومی آموزش تایکی-کن را با تمرینات کاراته خود ترکیب کرده است و سبک مبارزه خود را برای تکیه کردن بر ضربات مشت و کم کردن ضربات پا اصلاح کرده است، و این به جای تکیه بر ضربات زیاد پا که از مشخصات کیوکوشین کاراته است، می‌باشد. این شیوه مبارزه او را مبارزی موفق تبدیل کرد و نتیجه پیروزی‌های او بیانگر این مطلب است.
در ۲۴ نوامبر سال ۲۰۰۲ هاجیمه رسماً از IKO1 (به سرپرستی ماتسویی) استعفا داد تا به سازمان جدیدی که توسط هاتسوو رویاما و مربی او تسویوشی هیروشیگ رهبری می‌شد، بپیوندد. کازومی دلیل ترک IKO 1 را دنبال کردن کاراته درست بودو(Budo)=روش مبارزه ژاپنی، عنوان کرد. او بعداً از IKO6/KKI نیز استعفا داد تا رهبر یک گروه مستقل از دوجوها(dojos) شود که درناحیه توکیو فعالیت می‌کردند.

در این ویدیو تدریس هاجیمه کازومی قهرمان کیوکوشین را مشاهده می‌کنید.

این نوشته را به اشتراک بگذارید!

درباره نویسنده: افشین طباطبایی

افشین محمدباقر طباطبایی (دکتری روانشناسی ورزش) مربی و مدرس کهنه‌کار کاراته (سایکو شی‌هان - رنشی)، نویسنده و پژوهشگر مسایل اجتماعی - روانشناختی - ورزشی (هنرهای رزمی) - مشاور - سخنران - مربی مهارتهای زندگی.

0 دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی شود.