* @copyright Copyright (C) 2014 wpopal.com. All Rights Reserved. * @license GNU/GPL v2 or later http://www.gnu.org/licenses/gpl-2.0.html * * @website http://www.wpopal.com * @support http://www.wpopal.com/support/forum.html */?>
فیلم تدریس سوسای اویاما در سال ۱۹۷۱-مدیرذهن

فیلم تدریس سوسای اویاما در سال ۱۹۷۱

فیلم تدریس سوسای اویاما در سال ۱۹۷۱

«یونگ آی چوی » که بعدها ماسو تاتسو اویاما (۱۹۲۳ – ۱۹۹۴) نام گرفت ، بنیان‌گذاراسطوره ای سبک کیوکوشین کای کاراته است.
وی در سال ۱۹۲۳ درجنوب غربی کره متولد شد و در نه سالگی شروع به فراگیری کمپوی کره ای نمود. پس از خاتمه دبیرستان در سئول(پایتخت کره)، در سال ۱۹۳۸ پدرش او را به ژاپن فرستاد تا آموزش خلبانی ببیند. در ژاپن ابتدا جودو را آموخت و سپس به فراگرفتن کاراته زیر نظر فوناکوشی پرداخت. در ۱۷ سالگی آنچنان پیشرفتی در کاراته داشت که به درجه دان ۲ مفتخر شد و به دنبال آن در ۲۲ سالگی به درجه دان ۴ ارتقای یافت و پس از مدتی در خاتمه جنگ جهانی دوم، به مقام قهرمانی کاراته ژاپن نائل شد. وی سپس مدتی را به تمرینات سخت روحی و جسمی ادامه داد و سپس با ابداعاتی که در کاراته‌های موجود ایجاد نموده بود، کاراته کیوکوشین کای کان را بنیان گذارد. آنگاه وی شروع به مسافرت به اطراف دنیا به خصوص اروپا و آمریکا نمود. که در این مسافرتها شاهکار عملیات کاراته را به نمایش گذاشت، از جمله مبارزات وی با گاوهای وحشی و شکستن اجسام سخت زبانزد خاص و عام است.یکی از شاهکارهای اونیزمبارزه کردن باسیصد نفر از شاگردان خود درطول سه روزبودکه تمام آنها راباپیروزی پشت سر گذاشت.او در روزچهارم نیز اعلام آمادگی کرد اما کسی حاضر به رویارویی با وی نشد. سرانجام وی در سال ۱۹۵۶ بطور رسمی مقدمات اولین باشگاه کیوکوشین کای کان را در توکیو بنیان نهاد.وی در سال ۱۹۹۴ در سن ۷۱ سالگی به خاطر بیماری سرطان ریه در گذشت.او را تاثیرگذارترین رزمی‌کار قرن بیستم و بصورت متداول بزرگترین رزمی کار تاریخ میدانند.

در زیر فیلم تدریس سوسای اویاما در سال ۱۹۷۱ را مشاهده خواهید کرد.

 

این نوشته را به اشتراک بگذارید!

درباره نویسنده: افشین طباطبایی

افشین محمدباقر طباطبایی (دکتری روانشناسی ورزش) مربی و مدرس کهنه‌کار کاراته (سایکو شی‌هان - رنشی)، نویسنده و پژوهشگر مسایل اجتماعی - روانشناختی - ورزشی (هنرهای رزمی) - مشاور - سخنران - مربی مهارتهای زندگی.

0 دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی شود.