* @copyright Copyright (C) 2014 wpopal.com. All Rights Reserved. * @license GNU/GPL v2 or later http://www.gnu.org/licenses/gpl-2.0.html * * @website http://www.wpopal.com * @support http://www.wpopal.com/support/forum.html */?>
دفاع در برابر چاقو - مدیر ذهن

دفاع در برابر چاقو

دفاع در برابر چاقو باعث ترس می‌شود. استفاده از چاقو توسط افرادی صورت می‌گیرد که نقطه ضعف بزرگی به هنگام مواجهه با خطر دارند. برای همه افراد چه آموزش دیده، چه آموزش ندیده، مرد یا زن نگهداری چاقو کار زشت و در عین حال خطرناکی است. موضوع این است که چگونه باید در مقابل یک چاقوکش، بالقوه کشنده، درآمد؟ باید واقع‌بین بود؛ آموزش بهترین راه‌حل است. اکثر بازیگران رزمی هالیوود، در درجه اول مقابله رودررو با چاقو را می‌آموزند. اما بین آنچه برای اهداف نمایشی و فیلم در مبارزه با چاقو استفاده می‌شود با چیزی که در واقعیت اتفاق می‌افتد، بسیار متفاوت است .

تمرینات باید طوری باشد که هر کسی به مهارت‌های مورد نیاز برای مقابله با حملات برسد. علاوه بر این، تمرینات باید واقعی باشند. این بدان معناست که روش‌های آموزشی و تکنیک‌های کاربردی واقعا قابل اطمینان باشند. تحقیقات نشان داده است که تکنیک­هایی کاربرد دارند که به افزایش آگاهی، احساس نزدیکی و زمان دقیق اجرا نداشته باشند، یعنی خیلی ساده و عملی باشند. بخش مهمی از آموزش چاقو شامل تکنیک‌های تهاجمی است. یکی از موارد مهم درک عناصر تهاجمی از مبارزه با چاقو داشتن تاکتیک‌های دفاعی خوب است. همچنین آشنایی با چگونگی کارکرد سلاح سرد یا همان چاقو می‌تواند مزیتی باشد برای دفاع در برابر همان سلاح.

چند راه‌کار موثر:

۱- اجتناب

با نگاهی به صفحات روزنامه ها و پرونده‌های جنایی می‌توان از قرار گرفتن در دام چنین تهدیداتی به خوبی جلوگیری کرد.

۲- فرار

یکی از بهترین راه‌کارها فرار است. باید بتوانید برای خروج سریع از آن مکان، دام چاقوکش، برنامه ریزی کنید. حتی می‌توانید با یکی از دوستان این‌کار را تمرین کنید و سرعت خود را بسنجید.

۳- از وسایل محیط اطراف استفاده کنید

یاد بگیرید چگونه از اشیا موجود در محل به عنوان یک سلاح استفاده کرده و در صورت لزوم در برابر مهاجم به کار برید. اشیایی مانند چوب جارو یا تی، لیوان چای، گلدان، خودکار و امثالهم برای ضربه زدن به مهاجم و کند کردن او را مناسبند. همچنین می‌توان طوری حرکت کرد که مانعی مثل میز یا دیوار بین شما و او قرار بگیرد.

۴- تحرک

در یک جا نایستید دایم حرکت کنید، و درعین حال به واصل زمانی آن توجه کنید. فراموش نکنید در آموزش با حریف تمرینی نقش بازی نکرده و واقعا به فکر حفاظت از خود باشید.

۵- هنگام درگیری

این عمل را در صورتی انجام دهید که زندگی خود با دوستتان در خطر است. وقت درگیری، قبل از اینکه مهاجم حمله کند، دست مهاجم را که چاقو در دست دارد با دو دست بگیرید (البته کار خطرناکی است).

در حمله با چاقو انتخاب راه فرار و اجتناب از درگیر شدن و مبارزه ارجح داده راه حل محسوب می‌گردد. این راه اصلا بزدلانه نیست اموال و خسارات مادی قابل جبران هستند، اما زندگی و جان شما نه. در مبارزه با چاقو یک برنده وجود دارد اما اغلب موارد، دو بازنده وجود دارد.

آموزش دفاع در برابر با تیزی و چاقو برای همه ضروری است. هرگز به این فکر نکنید برای شما هیچ وقت اتفاق نمی‌افتد یا اینکه شما هم می‌توانید مانند فیلم‌ها به راحتی مهاجم را متوقف کنید پس از تمرین غافل نشوید و همواره برای دفاع آماده باشید. دفاع در برابر چاقو خود مولد ترس است، و آموزش بهترین راه حل است و بهترین کار خروج از صحنه.

این نوشته را به اشتراک بگذارید!

درباره نویسنده: افشین طباطبایی

افشین محمدباقر طباطبایی (دکتری روانشناسی ورزش) مربی و مدرس کهنه‌کار کاراته (سایکو شی‌هان - رنشی)، نویسنده و پژوهشگر مسایل اجتماعی - روانشناختی - ورزشی (هنرهای رزمی) - مشاور - سخنران - مربی مهارتهای زندگی.

0 دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی شود.