* @copyright Copyright (C) 2014 wpopal.com. All Rights Reserved. * @license GNU/GPL v2 or later http://www.gnu.org/licenses/gpl-2.0.html * * @website http://www.wpopal.com * @support http://www.wpopal.com/support/forum.html */?>

تکنیک های کاراته اوکیناوایی

تکنیک های کاراته اوکیناوایی

پرتاب اساسی

در فن FUMI KIRI  یک دست و یک پای حریف درگیر است به این صورت که پای خود را در پشت زانوی حریف حلقه کرده و با دست خود بر شانه او فشار وارد کرده و او را بر زمین میکوبیم.

فومی کری

پرتاب توسط پایین پا

در این فن UDEWA از یک طرف قوزک پای حریف و از طرف دیگر برای کنترل بیشتر ، کشاله ران او گرفته و با وارد کردن فشار او را بر زمین میکوبیم.

اودوا

به هوا فرستادن حریف

فن TSUBAMAGAESHI نیاز به قدرت و سرعت عمل فراوان دارد و به شکل ناگهانی در موقع دفاع باید انجام گیرد.

تسوگایشی

پرتاب قیچی

در فن UNSHU GERI نیز نیاز به سرعت عمل فراوان داریم. از این تکنیک برای پرتاب حریف بر روی زمین استفاده میشود آن هم زمانی که خودمان به حالت درازکش بر روی زمین افتاده ایم و حریف تسلط کاملی بر ما پیدا کرده است.

اونشو گری

ضربه به کشاله ران هنگام دفاع

برای مقابله با ضربات حریف، میتوان به کشاله ران او ضربه وارد نمود KINTEKI GERI . این تکنیک نیاز به قدرت زیادی ندارد فقط باید بسیار سریع و دقیق اجرا شود.

کین تکی گری

ضربه پرواز

TOBI GERI از اشکال متفاوت کاراته اکیناوا برداشت میشود. این روش بسیار موثر است. این ضربه  با هدف سرحریف زده میشود. شما می توانید این ضربه را وقتی که در گوشه هستید یا دیوار پشت سرشماست اجرا کنید. تکنیک با زدن دو ضربه روبه جلو است. ضربه اول شخص مقابل را ضعیف  میکند و اگر از حریف دورهستید به شما کمک می کند فاصله را پوشش دهید.ضربه دوم در هوا انجام میشود.

TOBI GERI

با ضربه ای بیهوش کننده حریف را زمین زدن

این روش بخشی از توالی های نخست kata Kushanku است. نکته در اینجاست که وقتی حریف بر زمین می افتد این ضربه را برای پایان مبارزه به آن وارد کنید. پس باید ضربه به صورت زده شود و با استفاده از وزن بدن خود برای تقویت دستتان استفاده کنید و ضربه قدرتمندی به صورت آن بزنید.

GEDAN UCHI

ضربه گوش MOROTO TEISHO UCHI

این روش ساده اما بسیار موثر است. هنگامی که کسی به شما میخواهد، حمله کند. شما به سرعت با دو کف دست به دو گوش او ضربه وارد کنید. حریف از این ضربه صدمه بسیاری میبیند.

MOROTO TEISHO UCHI

ضربه آرنج

با زدن این ضربه EMPI UCHI سروصدای زیادی به وجود می آید. ضربه آرنج بسیار قوی است و وقتی به حریف این ضربه را وارد کنید شکستگی حتما ایجاد میشود. شما می توانید بجای نزدیک شدن به صورت و زدن در چشم حریف به طور ساده محکم آرنج را بالا بیاورید.

EMPI UCHI

گرفتن بیضه USHIRO TEISHO UCHI

این ضربه وقتی مفید است که کسی بخواهد از پشت به شما حمله کند. به سادگی یک قدم به عقب بردارید و دست را به سمت کشاله ران حریف ببرید. و به بیضه او ضربه بزنید. این ضربه میتواند چنان محکم زده شود که باعث پارگی در بیضه مهاجم شود.

USHIRO TEISHO UCHI

ادامه دارد….

 

این نوشته را به اشتراک بگذارید!

درباره نویسنده: افشین طباطبایی

افشین محمدباقر طباطبایی (دکتری روانشناسی ورزش) مربی و مدرس کهنه‌کار کاراته (سایکو شی‌هان - رنشی)، نویسنده و پژوهشگر مسایل اجتماعی - روانشناختی - ورزشی (هنرهای رزمی) - مشاور - سخنران - مربی مهارتهای زندگی.

0 دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی شود.