* @copyright Copyright (C) 2014 wpopal.com. All Rights Reserved. * @license GNU/GPL v2 or later http://www.gnu.org/licenses/gpl-2.0.html * * @website http://www.wpopal.com * @support http://www.wpopal.com/support/forum.html */?>

خوردن مکمل ها

آیا با خوردن مکمل ها احساس بهتری برای انجام کارهای روزانه دارید و حس می کنید انرژی در بدن شما زیاد شده است؟ با توجه به روش های مدرن در کشاورزی و فرآوری مواد غذایی حتی با مصرف آن دسته از مواد غذایی که خوردن آن به سلامت بدن کمک می کند و جزء غذاهایی هستند که در یک رژیم غذایی خوب قرار دارند بازهم یک سری مواد ضروری مورد نیاز بدن ما تامین نمی شود. در بخش اول برای شما از دو مکمل ضروری گفتیم در اینجا به ادامه آن می پردازیم.

۳-منیزیم (Magnesium):

همانطور که میدانید منیزیم برای ایجاد کلسیم در بدن و برای داشتن یک خواب شبانه خوب مورد نیاز است. آیا میدانید منزیم در بدن چه کار انجام میدهد؟ می توان به صورت خیلی کلی می توان گفت هر سلول در بدن انسان خواستار منزیم کافی برای زنده ماندن است. دنداد ها و استخوانها همگی برای رشد و داشتن ساختار سالم نیاز به منیزیم دارند. از طرف دیگر برای متعادل بودن هورمون ها، سیستم های عصبی و قلبی نیاز به منیزیم دارند. و برای سم زدایی صحیح در بدن سلول ها باید منزیم کافی داشته باشند. جالب است بدانید که اگر مقدار منزیم در بدن در سطح مناسبی نباشد و برای سلول ها ناکافی باشد آنها نمی توانند ویتامین D را جذب کنند. همچنین بدنی که دارای کمبود منیزیم است دچار پوکی استخوان، گرفتگی عضله، فشار خون بالا می شود.با تامین منیزیم بدن از افسردگی هم نجات پیدا خواهید کرد. پس با تهیه مکمل منیزیم می توانید کمبود آن را جبران کنید.

Vitamins

۴- آلفا لیپوئیک اسید (Alpha lipoic acid (ALA))

شما احتمالا اسم این مکمل را تا بحال به عنوان یکی از مواد مورد نیاز بدن نشنیده اید. ALA یک آنتی اکسیدان قوی است. ALA باعث آزاد شدن رادیکال های آزاد در بدن می شود. به این معنا که با خوردن ALA مواد زائد که برای سلول های بدن مضر هستند و به سلول های بدن آسیب می رسانند ازبین می روند. این مواد همچنین به بازیابی ویتامین های C , E می پردازد. برخلاف دیگر آنتی اکسیدانها ALA محلول در آب و هم  محلول در چربی است و به همین خاطر می تواند به تمامی نقاط بدن به راحتی سفر کند و استفاده شود.

ALA می تواند برای افراد دیابتی هم بسیار مفید می باشند و باعث کاهش قند خون آنها می شود. ALA می تواند به کارکرد چشم، مغز و سلامت قلب و عروق نیز کمک می کند. پس این مکمل را نیز حتما روزانه استفاده کنید.

توجه داشته باشید :

برای استفاده از مکمل ها پزشکان و کارشناسان تغذیه برای دوز مصرفی آن ایده های متفاوتی دارند. به هرحال برای وارد شدن به دنیای مکمل ها حتما با یک پزشک مشورت کنید و درصورت تشخیص و تجویز از آنها استفاده کنید.

منبع : (+)

این نوشته را به اشتراک بگذارید!

درباره نویسنده: افشین طباطبایی

افشین محمدباقر طباطبایی (دکتری روانشناسی ورزش) مربی و مدرس کهنه‌کار کاراته (سایکو شی‌هان - رنشی)، نویسنده و پژوهشگر مسایل اجتماعی - روانشناختی - ورزشی (هنرهای رزمی) - مشاور - سخنران - مربی مهارتهای زندگی.

0 دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی شود.