* @copyright Copyright (C) 2014 wpopal.com. All Rights Reserved. * @license GNU/GPL v2 or later http://www.gnu.org/licenses/gpl-2.0.html * * @website http://www.wpopal.com * @support http://www.wpopal.com/support/forum.html */?>

جلوگیری از درد مچ دست

 بسیاری از مردم برای بلند کردن اجسام حتی سبک در مچ دست خود احساس درد میکنند. اکثر پزشکان این دردها را ناشی از ایجاد سنروم تونل کارپال میدانند. ابتدا کمی درمورد چگونگی ایجاد سندروم تونل کارپال برای شما توضیح می دهیم با مدیرذهن همراه باشید. سندرم تونل مچ دست که خود را با سوزن سوزن شدن دست و بی حسی و احساس ضعف و درد درمچ نشان می دهد، به دلیل فشار عصب مدیان در مچ است. عصب مدیان و چند تاندون از ساعد همه از طریق فضای محدودی بر روی مچ دست به نام تونل کارپال عبور می کنند و باعث حرکت و کنترل احساس در انگشتان می شوند. فشار بر عصب مدیان باعث ایجاد سندروم مچ دست می شود.

در اینجا نکاتی را جهت  جلوگیری از ایجاد این دردها بیان می کنیم.

shutterstock128569676

۱٫   از حرکاتی که به طور مکرر باعث می شود شما دست خود را از مچ خم کنید بپرهیزید یا در هنگام خم کردن زمان زیادی را صرف تکرار آن انجام ندهید.

۲٫   بسیاری از التهاب و دردهای دست برای کشش نیست و گاهی کشش برای بهبودی بخشیدن به درد مچ نیز تاثیرگذار است. اگر شما برای انجام فعالیت های خاص به طور ناگهانی درد را تجربه می کنید یا اینکه این درد به طور همیشگی در مچ دست شما احساس می شود. به هرحال می توانید این فعالیت هایی را که باعث تشدید این کار نمی شود انجام ندهید تا از درد مچ  جلوگیری شود.

۳٫   همچنین در زمانی که درد و التهاب دارید و مقدار آن بسیار زیاد است می توانید از یک ضدالتهاب درد استفاده کنید. اما این را در نظر داشته باشید که استفاده از این تسکین دهنده ها فقط درد را آرام می کند و تاثیر چندانی بر روی درمان و جلوگیری از ایجاد درد در مچ انجام نمی دهد.

۴٫   اگر شما ورزش خاصی مانند یوگا انجام می دهید که در هنگام این ورزش باید دستان را از مچ خم کنید می توانید به دلیل جلوگیری از ایجاد درد و یا تشدید درد در مچ دست، راهکارهای دیگری را برای انجام حرکات تجربه کنید. فقط کافی است آن حرکت را با کمی نوآوری و خلاقیت به حرکتی تبدیل کنید که به مچ شما آسیب نرسد. یا می توانید به طور کلی این حرکات را انجام ندهید.

ادامه دارد…

منبع:(+)

این نوشته را به اشتراک بگذارید!

درباره نویسنده: افشین طباطبایی

افشین محمدباقر طباطبایی (دکتری روانشناسی ورزش) مربی و مدرس کهنه‌کار کاراته (سایکو شی‌هان - رنشی)، نویسنده و پژوهشگر مسایل اجتماعی - روانشناختی - ورزشی (هنرهای رزمی) - مشاور - سخنران - مربی مهارتهای زندگی.

0 دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی شود.