* @copyright Copyright (C) 2014 wpopal.com. All Rights Reserved. * @license GNU/GPL v2 or later http://www.gnu.org/licenses/gpl-2.0.html * * @website http://www.wpopal.com * @support http://www.wpopal.com/support/forum.html */?>

مکمل ضروری برای بدن

امروزه دنیای مکمل ها بسیار وسیع شده است و تعداد بسیاری از آنها وجود دارد. به طوری که تشخیص اینکه چه مکملی با چه کاربردی برای ما مفید است کار دشوار شده و گاهی اوقات باعث هدر رفتن پول ما میشود. با وجود تعداد زیادی از قرص ها و مایعات و پودر در دنیای مکمل ها فقط چهار مورد از آنها به تایید پزشکان دنیا برای مصرف روزانه رسیده است. در این مقاله دو بخشی ما چهار مکمل ضروری برای بدن را برای شما معرفی خواهیم کرد. البته به جز این مکمل ها هشت مکمل دیگر نیز وجود دارد که برای بدن شما مناسب هستند و شما می توانید علاوه براین ۴ مکمل آنها را نیز استفاده کنید.

۱-امگا ۳ : (Omega-3)

به نظر می رسد امگا ۳ مسئول رسیدگی و حفظ همه اعضای بدن است. از حفظ عضلات و کاهش چربی بدن گرفته تا شفای سکته مغزی و کمک به مادران برای به دنیا آوردن نوزادان سالم همه با امگا ۳ کافی در بدن ایجاد میشود. در روغن ماهی امگا ۳ وجود دارد که برای رشد سلول های سالم و کاهش التهاب بدن بسیار مفید است. با خوردن روغن ماهی درد مفاصل کمتر میشود، بدن در زمان آسیب، به سرعت بهبود می یابد.و شما با خوردن امگا ۳ موها و ناخن های براق خواهید داشت. مصرف روغن ماهی در دراز مدت ایمنی بدن را بالا می برد و از ایجاد بیماری هایی همچون سرطان و آلزایمر جلوگیری می کند. تهیه روغن ماهی بسیار دشوار است از طرفی در غذاهای روزانه ماهی کمتر استفاده می شود و حتی اگر تهیه ماهی برای ما آسان باشد بازهم کیفیت آن نیز مهم است تا بتواند تمامی امگا ۳ مورد نیاز بدن را تامین کند. شما می توانید از مکمل امگا ۳ استفاده کنید و به بدن خود برای تامین نیاز خود کمک کنید.

امگا 3

۲- ویتامین D (Vitamin D)

 این روزها تمامی اخبار ها از کمبود ویتامین D گزارش می دهند. در مقاله هایی به کمبود ویتامین و چگونگی تشخیص و درمان آن به تفضیل صحبت کردیم.گفتیم بهترین راه برای به دست آوردن ویتامین D قرار گرفتن در معرض نور خورشید می باشد. اما با زندگی ها مدرن امروزی ما و همچنین با توجه به شرایط جغرافیایی بعضی از مناطق قرار گرفتن در معرض آفتاب ممکن نیست. اگر از این دست افراد هستید حتما برای جبران ویتامین D بدن خود از مکمل ان استفاده کنید. ویتامین D علاوه به کمک به رشد استخوان ها به منظور کاهش خطر ابتلا به دیابت، سرطان، بیماری های قلبیوعروقی باید حتما استفاده شود. مکمل D3 که به صورت قطره هم می باشد با دوز حداقل ۵,۰۰۰ IU2 بهترین پیشنهاد ممکن است.

توجه داشته باشید :

برای استفاده از مکمل ها پزشکان و کارشناسان تغذیه برای دوز مصرفی آن ایده های متفاوتی دارند. به هرحال برای وارد شدن به دنیای مکمل ها حتما با یک پزشک مشورت کنید و درصورت تشخیص و تجویز از آنها استفاده کنید.

ادامه دارد …

منبع : (+)

این نوشته را به اشتراک بگذارید!

درباره نویسنده: افشین طباطبایی

افشین محمدباقر طباطبایی (دکتری روانشناسی ورزش) مربی و مدرس کهنه‌کار کاراته (سایکو شی‌هان - رنشی)، نویسنده و پژوهشگر مسایل اجتماعی - روانشناختی - ورزشی (هنرهای رزمی) - مشاور - سخنران - مربی مهارتهای زندگی.

0 دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی شود.