* @copyright Copyright (C) 2014 wpopal.com. All Rights Reserved. * @license GNU/GPL v2 or later http://www.gnu.org/licenses/gpl-2.0.html * * @website http://www.wpopal.com * @support http://www.wpopal.com/support/forum.html */?>

چرا کیوکوشین

چرا کیوکوشین

امروزه تب هنرهای رزمی تركیبی سراسر دنیارا فرا گرفته است و به عنوان مثال: روز به روز برتعداد باشگاه هایی كه MMAرا در سانس های خود می گنجانند اضافه می شود وافراد به دنبال یادگیری موی تای ،بیونیتسو برزیلی و كشتی و کیوکوشین و کونگ فو هستند تا بردانش خود دراین نوع از مبارزات بیافزایند . حتی در ژاپن كه مهد هنرهای رزمی و به خصوص كاراته آزاد است شركت   Fairtex   یکی  از شركت هایی كه با سرمایه گذاری ویژه در زمینه موی تای به جذب مبارزین و تولید لوازم موی تای می پردازد روز به روز برشعب خود می افزاید و به تعداد علاقه مندان MMA  و کیوکوشین افزوده است.

 چهار اصل کیوکوشین :

سلامت

قدرت بدنی

روح کاراته

سیال بودن کیوکوشین

سلامت :
بسیاری از افرادی كه كاراته آزاد كار می كنند بارها پرسیده ام، چرا به این روش کاراته روی آورده اند؟ اغلب آنها دلیل خود را احتمال بیشتر سالم ماندن صورت خود درعین طبع سخت و طاقت فرسای این ورزش اعلام كرده اند. در كشوری كه هنوز ورزش های رزمی آزاد به صورت حرفه ای مطرح نشده است و حتی بعضی از بوكسورهای المپیكی از وضعیت معیشتی خود ناراضی هستند در خطر گذاشتن اعضای حیاتی صورت مقابل حملات دست حریف برای كسب اهداف واقعاً جهانی ونه شركت در مسابقاتی با میزبانی كشورهای همسایه و ادعای قهرمان جهان را بردوش كشیدن كاری دشوار به نظر می رسد . ضمناً تا وقتی این گونه ورزش ها از تشكل ها و انجمن های حرفه ای برخوردار نباشند احتمال عدم دانش مربیان بیشتر است.

قدرت بدنی:
تنها نگه كردن ۵ دقیقه هركدام از مسابقات به روش كیك بوكس و ناك دان كافی است تا از نظر منطقی و به این دلیل كه درمسابقات كیوكوشین ضربات بدون محافظ به بدن بی شمارند ما را در پی بردن به این مهم یاری دهد كه قاعدتاً از نظر آمادگی جسمانی كاراته ی ناك دان در مقایسه با كیك بوكس قدرت بدنی بالاتری را می طلبد البته  ناگفته  نماند کسانی كه سبک و روش كیك بوكس را برمی گزینند از شانس بالاتری برخوردارند آن هم به دلیل آزاد بودن مبارزه با ضربات دست به صورت.

روح كاراته:
فلسفه  بودو و سامورایی كه در كاراته آموزش داده می شود گرچه در تمامی ورزش های رزمی یافت می شود اما در كاراته به اوج خود می رسد .شما بین پوشیدن یك شورت كیك بوكس  یا لباس كاراته خوش دوخت ژاپنی كدام یک را انتخاب می كنید؟

سیال بودن كیوكوشین:

فلسفه  آموزش اویامای فقید به سیال بودن و بدون محدودیت خاص آموزشی این رشته تاکید داشته است. بدین منظور كه كیوكوشین تلفیقی از بسیاری از سبك های روز رزمی آن زمان وامروزه بوده ومی باشد ولی بدان معنا نیست كه هنرجویان این رشته فقط باید در این رشته فعالیت كنند، در زمان حیات استاد اویاما بارها به كشورهای مختلف ازجمله تایلند برای مبارزه توسط شاگردان و خود وی سرزده شد وهدف از این مسافرت ها قویتر كردن تكنیك ها و شگردهای كیوكوشین بوده است. پس اگر در زمینه گلاویزی و یا خاك ضعفی در این هنر احساس كردید با خیال راحت به تمرین رشته ای گلاویزی در كنار كیوكوشین بپردازید و بدانید این همان كیوكوشین اصیل  است.

منبع :(+)

این نوشته را به اشتراک بگذارید!

درباره نویسنده: افشین طباطبایی

افشین محمدباقر طباطبایی (دکتری روانشناسی ورزش) مربی و مدرس کهنه‌کار کاراته (سایکو شی‌هان - رنشی)، نویسنده و پژوهشگر مسایل اجتماعی - روانشناختی - ورزشی (هنرهای رزمی) - مشاور - سخنران - مربی مهارتهای زندگی.

0 دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی شود.