* @copyright Copyright (C) 2014 wpopal.com. All Rights Reserved. * @license GNU/GPL v2 or later http://www.gnu.org/licenses/gpl-2.0.html * * @website http://www.wpopal.com * @support http://www.wpopal.com/support/forum.html */?>

نوشیدن آب

طبیعتا تشنگی را بسیار زیاد تجربه کرده اید. در زمانی که شما احساس تشنگی می کنید بدن شما دچار کم آبی شده است. تشنگی به معنی اینست که بدن شما درخواست هیدراتاسیون دارد. ۶۰ درصد بدن از آب تشکیل شده است. تقریبا تمام سیستم های بدن بدون آب عملکرد مناسبی نخواهند داشت. این بدان معناست که هنگامی که بدن دچار کم آبی می شود عملکرد کلی بدن در خطر است.

 چرا باید آب بیشتری بنوشیم؟

۱-برای زنده ماندن :

اگر آب ننوشیم خواهیم مرد. شاید شما بتوانید بدون غذا زمان زیادی زنده بمانید اما بدون آب در چند روز می میرید. پس در زندگی نوشیدن آب یکی از اولویت ها ی زنده ماندن است.

۲- جلوگیری از سرطان

بله درست است! پژوهش های مختلف نشان می دهد آب کافی در بدن می تواند خطر ابتلا به سرطان روده را تا ۴۵%و سرطان مثانه را تا ۵۰% کاهش دهد. در جلوگیری از سرطان سینه هم بسیار تاثیر دارد.

۳- خوش اخلاق بودن

تحقیقات بدست آمده می گوید مصرف آب می تواند در خلق خوی شما تاثیر داشته باشد. زیاد دیده اید وقتی کسی عصبانی و بداخلاق است برای بدست آوردن آرامش به او آب می دهند. نوشیدن آب شما را شادتر می کند.

۴- عملکرد بهتر

هیدراتاسیون  کافی به افزایش عملکرد ورزشی کمک شایانی می کند. آب در ۷۵% بافت ماهیچه ها تاثیر مستقیم دارد. کم آب شدن می تواند باعث ضعف، خستگی ، سرگیجه، و عدم تعادل الکترولیتی در بدن شود.

۵- کاهش وزن

گاهی اوقات  ما فکر می کنیم گرسنه هستیم در صورتی که ما تشنه هستیم. بدن در زمان هایی که نیاز به آب دارد شما احساس نیاز به خوردن چیزی می کنید. در این زمان بهتر است آب بنوشید. علاوه براین آب باعث کاهش اشتها می شود و به کاهش وزن کمک می کند

۶- کاهش درد مفاصل

با نوشیدن بیشتر آب در اطراف غضروف های بدن آب بیشتر می شود و آنها در حرکت نرم هستند و باعث می شود شما درد مفاصل نداشته باشید. در واقع  مصرف گلوکوزامین (glucosamine)  همین کار را برای مفاصل انجام می دهد و کمک می کند غضروف آب مورد کافی جذب کند.

۷- از بین بردن باکتری ها

برای کار کردن دستگاه گوارش بدن نیاز به آب دارد. تصفیه مواد مغذی از غیر مغذی و تبدیل آن به ادرار و عرق با دستگاه گوارش است . اگر ما آب ننوشیم این کار به خوبی انجام نمی شود. از طرفی آب با ترکیب شدن با فیبرهای بدن می تواند یبوسیت را نیز درمان کند.

۸- جلوگیری از سردرد

خیلی از سردرد های روزانه ما مخصوصا در تابستان ناشی از کمبود آب بدن است. با نوشیدن بیشتر آب می توانید از شدت سردر خود کم کنید و با تکرار مداوم دیگر سردرد نگیرید

۹- شادابی پوست

مصرف فراوان و منظم آب باعث می شود رنگ و بافت پوست ما با ایجاد سلول های جدید به خوبی بهبود یابد و شفاف باشد. همچنین با نوشیدن آب می توانید درجه حرارت بدن خود را تنظیم کنید.

۱۰- تغذیه مناسب بدن

آب به گردش خون در بدن کمک می کند و بدن برای جذب مواد مغذی به آب نیاز دارد. در واقع آب سیستم حمل و نقل بدن را در دست دارد و درواقع با کمبود آب بدن ما به خوبی تغذیه نمی شود.

دانستید با نوشیدن آب می توانید زندگی خود را دگرگون کنید، پس همیشه همراه خود یک بطری آب صرفا برای یادآوری داشته باشید. با خوردن میوه ها و سبزیجات خام به افزایش آب بدن کمک کنید تا  همیشه سالم بمانید.

منبع : (+)

این نوشته را به اشتراک بگذارید!

درباره نویسنده: افشین طباطبایی

افشین محمدباقر طباطبایی (دکتری روانشناسی ورزش) مربی و مدرس کهنه‌کار کاراته (سایکو شی‌هان - رنشی)، نویسنده و پژوهشگر مسایل اجتماعی - روانشناختی - ورزشی (هنرهای رزمی) - مشاور - سخنران - مربی مهارتهای زندگی.

0 دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی شود.