* @copyright Copyright (C) 2014 wpopal.com. All Rights Reserved. * @license GNU/GPL v2 or later http://www.gnu.org/licenses/gpl-2.0.html * * @website http://www.wpopal.com * @support http://www.wpopal.com/support/forum.html */?>

مواد غذایی که حجم عضلانی ایجاد میکنند

آیا می توان بدون تمرین های سخت و بدون مصرف پودرهای مکمل توده عضلانی در بدن ایجاد کرد؟ پاسخ مثبت است و تنها راز آن تغذیه است..بسیاری از مربیان تاکید بر تمرینات سخت دارند ولی اغلب در مورد تغذیه برنامه خاصی ارائه نمی کنند. چون بحث تغذیه پیچیده است، ازاینرو مربیان از وارد شدن در این بحث اجتناب می کنند. شما باید طوری خود را تغذیه کنید که هم توده عضلانی تان زیاد شود و هم تناسب اندام پیدا کنید.. در اینجا شما را با مواد غذایی که حجم عضلانی ایجاد میکنند و برای بدست آوردن توده عضلانی موثرند آشنا می کنیم. با مدیر ذهن همراه باشید:

۱-گوشت گاو

اگر می خواهید توده عضلانی بدست آورید، گوشت باید جزء اصلی رژیم غذایی شما باشد. علت این کار چیست؟ به طور متوسط، اگر درهر وعده غذایی ۹۰ گرم گوشت گاو مصرف کنید تنها ۱۵۴ کالری دارد اما ده ماده ضروری و مغذی از جمله آهن، روی و چند ویتامین و از همه مهمتر پروتین با کیفیتی بالا را که درصد بالایی آمینو اسید دارد را به بدن تان می رساند که باعث می شود انسولین رشد عضلانی را ارتقا دهد. برای کسانی که می خواهند لاغر شوند نیز این نکته بسیار کمک کننده است. که ۹۰ گرم گوشت گاو همان مقدار پروتئین ۱٫۵ فنجان لوبیا را دارد اما کالری آن نصف لوبیا می باشد.

۲- مرغ بدون پوست

مرغ نیز همانند گوشت گاو یک منبع مناسب تغذیه با پروتیین بالا برای حفظ عضلات و تعمیر آنها است. همچنین برای سلامت استخوان ها بسیار مفید است. می توانید حتی برای چاشنی غذا یک تکه گوشت مرغ را با توجه به اینکه به سرعت پخته می شود استفاده کنید.

۳- پنیر

هنوز بسیاری از مردم نمی دانند که پنیر به منزله یک پروتئین کازئین خالص است. برای کسانی که نمی دانند پروتئین کازئین چیست باید بگویم این پروتئین، پروتئینی است که به کندی هضم می شود و این به معنی آن است که برای حفظ عضلات بسیار مفید است. پنیر برای بچه ها که در مدت طولانی از خوردن غذا ابا دارند بسیار مناسب است. فراموش نکنید پنیر یک منبع عالی ویتامین B12 و کلسیم و دیگر مواد مغذی می باشد. بهتر از نسخه های بدون چربی یا کم چرب استفاده کنید.

۴- تخم مرغ:

تخم مرغ هم از دسته موادغذایی حاوی پروتئین با کیفیت بالا است. در تخم مرغ ۹ اسید آمینه ضروری وجود دارد. همچنین در تخم مرغ ویتامین D و چربی طبیعی فرواران است. از نظر قیمت هم تخم مرغ بسیار به صرفه است و طبق تحقیقات هیچ ضرری را به بدن وارد نمی کند.

 ۵- خوردن آب پنیر (کشک)

آب پنیر (کشک) سرشار از پروتئین می باشد، به همین خاطر است که مکمل های آب پنیر یکی از محبوب ترین مکمل ها در جهان برای بدست آوردن تناسب اندام است و همچنین بسیار مقرون به صرفه می باشند. بدنسازان از آنها بعد از بیدار شدن از خواب و بعد از تمرین و یا هنگام خوردن یک وعده غذایی استفاده می کنند. با این حال برای کسی مثل شما که بدنسازی کار نمی کنید کافیست بعد از تمرین از آن استفاده کنید. که برای بدن تان بسیار مفید است. پس حتما آب پنیر یا همان کشک را به عنوان یک پروتئین خالص در برنامه غذایی خود بگنجانید.

این نوشته را به اشتراک بگذارید!

درباره نویسنده: افشین طباطبایی

افشین محمدباقر طباطبایی (دکتری روانشناسی ورزش) مربی و مدرس کهنه‌کار کاراته (سایکو شی‌هان - رنشی)، نویسنده و پژوهشگر مسایل اجتماعی - روانشناختی - ورزشی (هنرهای رزمی) - مشاور - سخنران - مربی مهارتهای زندگی.

0 دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی شود.