* @copyright Copyright (C) 2014 wpopal.com. All Rights Reserved. * @license GNU/GPL v2 or later http://www.gnu.org/licenses/gpl-2.0.html * * @website http://www.wpopal.com * @support http://www.wpopal.com/support/forum.html */?>

تکنیک های رزمی کنگ فو، شیوه حیوانات افسانه ای

اگر به دنبال راههای جدیدی برای بهبود مهارت ها و دانش خود در کنگ فو هستید، تکنیک ههای ۵ حیوان شائولین برای شماست. با آموختن شیوه جنگ مار، درنا ، ببر، پلنگ و اژدها، شما کنگ فو را از دریچه نگاه استادان کهن این رشته خواهید دید.

حیوانات شائولین تاثیر به سزایی بر گسترش کنگ فو داشته اند و هنوز نیز دارند. نخست، اساتید گذشته بر روی حیوانات مطالعه کردند و بسیاری از رفتارهای آنها را آموختند، اینکه چگونه انرژی چی خود را آزاد و یا جمع می کنند.

تمرین کنگ فو با رفتار یکی از این حیوانات، به شما کمک خواهد کرد تا دید روشن تری پیدا کنید. آنها به شما می آموزند که چگونه هر آنچه می خواهید، باشید.

 

سبک مار:

هشیاری در تمام اندام، به مار حساسیت بالایی بخشیده است و به او اجازه می دهد از تمام بدنش برای رسیدن به هدف استفاده کند. این جاندار، اندام خود را برای سرعت و نیروی بیشتر به شکل فنر در می آورد و بی درنگ و بدون ترس حمله می کند.

دست ماری با استفاده از هر چهار انگشت مانند نیزه حمله می کنند. شما با تکان دادن دست همچون مار به بالا و پایین و چپ و راست، فرد را فریب داده و سپس با دست دیگر به گلو یا بخش های حیاتی ضربه بزنید. یک تکنیک ماری کارآمد، شامل بالا بردن دست همچون کبری به بالای سر، سپس رها کردن بازو ها و ضربه سریع و رعدآسا می باشد.

در مراحل بالاتر برای کارایی بیشتر، شما می توانید به نیش مار تغییر دهید.انگشت های میانی خود را بکشید و آن ها را در کنار هم بگیرید و سپس به یک نقطه ضربه بزنید.

سبک درنا:

درنا تجسم یین و یانگ است. آنگونه که بی اراده ساعت ها بر روی یک پای خود می ایستد و هنوز توانایی کشتن در یک چشم به هم زدن را دارد.

حرکت بالها به او اجازه پرواز آسان را می دهد و می تواند با شرایط آب و هوایی سخت و حتی توفان ها خود را تطبیق دهد. در نبرد روی زمین، با استفاده از بالها دشمن را از خود می راند و در مسیر دایره ای شکل به جلو می تازد.

تمرین درنا تمرکز و تعادل شما را بهبود می بخشد. استاد به شما یاد می دهد که یک پای خود را بالا ببرید و با پای دیگر دفاع کنید. سپس شما می آموزید با همان پا به سرعت ضربه بزنید و برگردید. متدهای دیگر، جنگ به شیوه منقارهای درنا هست. پس از اینکه با یک دست ضربه زدید، آن را برگردانده و قلاب کنید. سپس با دست دیگر حمله کنید. در این صورت دشمن شما هرگز نخواهد فهمید که با کدام دست دفاع و با کدام دست حمله می کنید.

در قسمت نخست این مقاله شما را با دو سبک مار و درنا آشنا کردیم. در این قسمت، سه شیوه دیگر را بررسی می کنیم. پس با مدیر ذهن همراه باشید تا این فنون برگرفته از حیوانات را بهتر بشناسید.

 

 سبک ببر:

این گوشت خوار درنده با استخوان ها و عضلات نیرومند، به طور طبیعی یک مبارز واقعی است. این حیوان پنهانی حمله می کند و مانند تاکتیک نینجاها، شکار خود را از پشت غافلگیر می کند. تمرین به سبک ببر نیازمند ورزشهای بدنی سختی است و بسیار مهم است که برای یادگیری این سبک، بدن خود را نیرومند کنید ، نیروی چی خود را افزایش داده و خون خود را هر چه بیشتر به جریان در آورید. جینگ (انرژی چی عضلات) و شین (روح) را فراموش نکنید.

پنجه های ببر یک سلاح به تمام عیار است.برای فرم دادن دست ها به شکل پنجه انگشتان خود را باز کنید و آنها را کمی خم کنید. زمانی که شما حمله می کنید شاید بخواهید همچون ببر غرش کنید. این کار ممکن است سبب ترس فرد مقابل شود و به شما اجازه دهد ضربات موثرتری وارد کنید.

سبک پلنگ:

این جاندار تحسین برانگیز، بسیار خطرناک و سریع است. این حیوان می تواند همچون باد حرکت کرده و طعمه خود را شکار کند یا از دشمن خود بگریزد. در واقع یک بیننده و محاسبه کننده دقیق است. او به سرعت به دنبال طعمه خود می دود تا او را خسته کند سپس آن را به دام انداخته و نقاط حساس او را پاره می کند.

انگشتان انعطاف پذیر، دست را سریعتر و نیرومندتر می کند. پنجه های لاغر پلنگ به او اجازه می دهد هر سطحی نرم را مستقیم شکاف دهد.

حمله معمولا با یک حالت آرام شروع می شود سپس با یک برگشت سریع، با مشت ضربه می زند.

 

سبک اژدها:

این سبک را می توان نماینده تمرین های درونی و روحی دانست، اژدهای افسانه ای شاید در اقیانوس ها زندگی کند یا از آسمان به زمین فرود آید تا از عناصر آب، آهن، چوب و آتش بهره ببرد. ماموریت او فراتر از زندگی و همواره پر از جادوست.

چنگال اژدها، نیرومندترین فن این سبک است. در این حالت شست و انگشتها مانند حالت ببر است اما انگشت ها کمتر خم شده و کف دست صاف تر است. اگر شما تلاش کنید یک توپ بسکتبال را بگیرید، دست شما شکل چنگال اژدها را به خود می گیرد. شما می توانید با چنگال اژدها فرد مقابل خود را بگیرید، هل دهید و یا به زمین پرتاب کنید.

اژدها همچنین به شما یاد می دهد تا غیرقابل پیش بینی باشید. اگر شما هل داده شدید در مقابل آن نیرو، مقاومت به خرج ندهید و بگذارید فرد مقابل شما به زمین بیفتد یا خودتان به زمین بیفتید و از فن دم اژدها استفاده کنید. با پای عقب خود ضربه چرخشی بزنید و مهاجم را به زمین بیندازید.

جنگیدن ماننند اژدها یعنی باهوش، آرام و نترس بودن است. همیشه جلوتر فکر کنید و مهاجم را از نقاط آسیب پذیر خود دور کنید یا به سمت نقاط قوت خود بکشانید. با روح اژدها شما همواره برای مبارزه آماده اید.

منبع: (+)

این نوشته را به اشتراک بگذارید!

درباره نویسنده: اروند طباطبایی

2 دیدگاه

  1. فروشگاه لباس کاراته شائولین - مد ایرانی فروردین ۲۳, ۱۳۹۶ در ۱۲:۳۱ ب.ظ - پاسخ

    […] تکنیک های رزمی کنگ فو، شیوه حیوانات افسانه ای – مدیر … […]

  2. فروشگاه لباس کاراته شائولین – چیچیلی اردیبهشت ۱۲, ۱۳۹۶ در ۱۰:۲۷ ق.ظ - پاسخ

    […] تکنیک های رزمی کنگ فو، شیوه حیوانات افسانه ای – مدیر ذه… […]

دیدگاهی بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی شود.