* @copyright Copyright (C) 2014 wpopal.com. All Rights Reserved. * @license GNU/GPL v2 or later http://www.gnu.org/licenses/gpl-2.0.html * * @website http://www.wpopal.com * @support http://www.wpopal.com/support/forum.html */?>
تفاوت کیوکوشین با دیگر سبک ها - مدیرذهن

تفاوت کیوکوشین با دیگر سبک‌ها”بخش دوم”

در بخش اول گفتیم :” ریشه­ ی پیدایش سبک­ های کاراته در اصل، تقریبا یکی بوده است. در بررسی­ های امروزی معمولا هسته­ ی اولیه فنون رزمی را در چین و به دو دسته ­ی شمالی و جنوبی تقسیم ­بندی کرده­ اند، سرزمین­ های جنوب چین سرشار از رودخانه، کشتزارهای برنج و مناطق باتلاقی بوده است و بیشتر رفت و آمدها و جابه ­جایی افراد توسط قایق و بلم صورت می­ گرفته در حالی که تا کمر در آب بوده ­اند فعالیت می­کردند.”

امروزه در اشکال جدید سبک­های کاراته، نشانه­ ها و گرایش­ هایی به هر دو شاخه­ ی شمالی و جنوبی و یا با درصدهایی متفاوت از هر کدام می­بینیم و یا ترکیبی از هر دو شیوه پیدا می ­شود. اساتید بزرگ با الهام گرفتن از هر دو و با نگاهی دقیق­ تر به یکی از آن­ها، سبک خودشان را ابداع و پایه­ گذاری کرده ­اند.

 تفاوت کیوکوشین با دیگر سبک ها - مدیرذهن

جدا از روش­ های رزمی چینی، کاراته در اوکیناوای ژاپن شکل گرفت. از کاراته­ ی اوکیناوایی سه گروه اصلی شوریته، ناهاته و توماریته به ­وجود آمدند. سرآمد  دسته­ ی شوریته سبک شوتوکان به رهبری استاد گیچین فنوگوشی است و از ناهاته سبک گوجوریو به رهبری استاد ((میاگی)) و از توماریته، سبک شیتوریو به رهبری استاد مابونی به ­وجود آمد. این قضیه به سال­های قبل از جنگ جهانی دوم باز می­ گردد. در پنجاه سال اخیر سبک­ های گوناگون و متفاوتی با نگرش­های دیگر از دل این سه سبک اصلی پیدا شده ­اند. که این امر، خود، نشان دهنده­ ی بالندگی و تحول فکری اساتید بزرگ کاراته است.

همان گونه که عنوان شد امروزه کاراته دو گروه آزاد و غیر آزاد تقسیم بندی شده است.میزان استقبال از سبک های آزاد در سراسر جهان و مینطور کشور خودمان بسیار بیشتر از سبک های قدیمی کاراته است.

تحرک – پویایی – هیجان انگیز بودن – عدم آسیب دیدگی بدن، بخصوص صورت، بالا رفتن قدرت بدنی و توان جسمانی همگی از عوامل محبوبیت فزاینده سبک کیوکشین کاراته است.

این نوشته را به اشتراک بگذارید!

درباره نویسنده: مریم منتظری

۱ دیدگاه

  1. […] ادامه دارد … […]

دیدگاهی بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی شود.