* @copyright Copyright (C) 2014 wpopal.com. All Rights Reserved. * @license GNU/GPL v2 or later http://www.gnu.org/licenses/gpl-2.0.html * * @website http://www.wpopal.com * @support http://www.wpopal.com/support/forum.html */?>

چهار ورزش تمرینی باستانی برای تناسب اندام

دنیای تناسب اندام به سرعت در حال رشد است و مردم همواره در جستجوی روش های تازه و سریع برای رسیدن به اندام دلخواه خود هستند. اما چرا کمی به گذشته نگاه نکنیم ؟ اگر از گذشته ها الهام بگیریم چطور ؟

تمرین های ارزشمند بسیاری هستند که تنها نیاز به دوباره شناخته شدن دارند، پس با ما همراه شوید تا با چهار نمونه از آنها آشنا شویم.

 

هلال ماه کششی :

این تمرین در میان مبارزان جو جیتسو بسیار پرطرفدار است و سبب افزایش کشش و بازه ی حرکتی عضلات می شود.

نخست دست های را کشیده و در حالت هلال ماه چنبره بزنید. بدن خود را نزدیک به زمین نگاه دارید و با اهرم کردن دست ها، بالا تنه خود را به چپ بچرخانید. با این کار بیشتر وزن شما روی دست راستتان میافتد.

به حالت هلال برگردید و اینبار به سمت راست بچرخید. زانوهای خود را کمی از هم باز کنید.

این تمرین را به صورت آرام و به یکباره انجام دهید، تا زمانی که قفسه سینه شما یک نیم دور کامل بچرخد.

 

اسکات هندی :

اسکات هندی یا باتاکس یک تمرین تعادلی کارآمد است که قرن ها توسط کشتی گیران هندی مورد استفاده قرار می گرفته است. آنگونه که گفته اند گاما، که کشتی گیری افسانه ای بوده و ۵۰۰۰ مسابقه بدون شکست داشته روزانه ۴۰۰۰ اسکات هندی انجام می داده است. این تمرین بر روی زانوها فشار می آورد و به افرادی که دارای آسیب های زانویی هستند توصیه نمی شود.

نخست به حالت ایستاده قرار بگیرید و پاها را به اندازه عرض شانه باز کنید.

همانطور که می نشینید پشت خود را صاف نگاه دارید و به دست ها اجازه دهید که به پشت سر شما بروند و انگشت ها را نیز به جلو بکشید.در پایان این مرحله انگشتان دست شما باید با زمین تماس پیدا کنند. سپس برخاسته و این تمرین را تکرار کنید.

 

شنای خوابیده :

این تمرین منحصر به فرد،  برای کشش عضلانی و نیرومند سازی آن بسیار مفید است. ابتدا روی زمین بخوابید به طوری که صورت شما به سمت زمین باشد. سپس دست های خود را به جلو بکشید، پاها را صاف کنید و روی پای خود را به زمین بچسبانید.

کف دستها، ساعد و آرنج خود را به زمین فشار دهید. حال عضلات شکم خود را شل کنید و کل بدن خود را به جلو بکشید. این کار را تا آنجا ادامه دهید که آرنج ها در دوطرف بدنتان قرار گیرند. دوباره دست ها را کشیده و کف دست خود را روی زمین قرار دهید و این تمرین را دوباره تکرار کنید.

 

اسکات کماندار :

این تمرین عالی سبب بهبود تعادل و انعطاف بدن می شود. بدین صورت که یکی از پاها بیشتر وزن بدن و تعادل آن را حفظ می کند در حالیکه پای دیگر آزمون انعطاف و پویایی را پشت سر می گذارد.

پاها را بیشتر از عرض شانه باز کنید. پای چپ را بالا آورده و پاشنه آن را روی زمین قرار دهید. حال بدن خود را به سمت چپ بچرخانید و اجازه ندهید زانوهایتان خم شود. اکنون روی پای راست خود آرام بنشینید و دست راست را به کمر و دست چپ را تا جایی که می توانید به جلو بکشید.

به حالت اولیه برگشته و اینکار را این بار با پای راست تکرار کنید.

 

منبع: (+)

این نوشته را به اشتراک بگذارید!

درباره نویسنده: اروند طباطبایی

0 دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی شود.