* @copyright Copyright (C) 2014 wpopal.com. All Rights Reserved. * @license GNU/GPL v2 or later http://www.gnu.org/licenses/gpl-2.0.html * * @website http://www.wpopal.com * @support http://www.wpopal.com/support/forum.html */?>

تاریخچه ی نینجارنجر Ninja ranger

نینجارنجر چیست؟

نینجا رنجر ازدو کلمه ی نینجا و رنجر تشکیل گردیده که هر کدام از این لغات دارای مفهوم ومعانی بسیاری می باشد. به دلیل انشعابات فراوانی که دارند در کشورها وزبانهای مختلف نینجا معانی متفا وتی را شامل می شود ، ولی می توان گفت چون منشاء ژاپنی دارد به فردی اطلاق می گردد که در چند رشته رزمی تخصص و مهارت پیدا نموده است ودر کل فردی فوق العاده در رزمی می باشد. لغت رنجر( در حیطه رزمی- نظامی یعنی ضد چریک ) ودر رشته نینجا رنجر یعنی فردی که مهارت در کلیه ی امور ورزشی پیدا نموده است نینجا رنجر در ایران بیشتر در جهت استعداد یابی، توسعه قهرمانی و همگانی شدن ورزش گام برداشته که نمونه ی آن در مسابقات رینگی که بخش اعظم این رشته را تشکیل می دهد ورکن اساسی نینجارنجر می باشد و مسابقات تیر اندازی با کمان و تفنگ بادی و….است که فرق آن با نینجاهای دیگر می باشد .

 

سالهای متمادی است که نینجاها در میادین ورزشی جهان نقشی نداشته ودر جهان یاغی و تروریست معرفی شده اند که برای از بین بردن حکام زمانه دست به هر کاری می زدند ضمنا به دلیل نداشتن فدراسیون یا سازمان و مسابقات جهانی رشته نینجا بیشتر به صورت فستیوال و سمینار های نمایشی در برخی کشورها مراسمی را برگزار می نمودند با توجه به این تعاریفافرادی که دارای استعداد های بالایی در امور رزمی بودند هنر آنان در چهار چوب نمایشات به پایان رسیده ونمی توانستند در میادین ورزشی جهان نقشی داشته باشند. کشور ایران نیز از این قائده و تفاسیر مستثنی نبوده است.

 

 

مراحل درجه بندی کمربند و مدت زمان طبیعی دریافت آنها:

 

سفید هنگام ورود وشروع

سفید    ۲ماه

زرد     ۲   الی ۴ ماه

نارنجی ۲ الی  ۶ ماه

ســبــز  ۴الی  ۹ ماه

آبــی   ۵ الی ۱۵ ماه

بنفش  ۵ الی ۲۰ ماه

قرمز   ۵ الی ۲۵ ماه

قهوه ای ۵ الی ۳۰ ماه

مشکی ۱۰ الی ۴۵ ماه

 

 

درجه‌بندی رتبه نینجارنجر نام یا کمربند خاصی دارد؟

هنرجویان نینجارنجر با رنگ کمربندی که می‌بندند درجه‌بندی می‌شوند که از سفید آغاز می‌شود و بعد از طی درجات زرد، نارنجی، سبز، آبی، بنفش، قرمز و قهوه‌ای موفق به بستن کمربند مشکی می‌شوند و از کمربند مشکی به بالا درجات آنها با «دان» مشخص می‌شود. مشکی «دان ۱» است و بعد از آن دان۲، دان ۳ و بههمین ترتیب بالا می‌رود. طول مدت طی کردن مراحل سفید تا مشکی «دان ۱» به طور معمول چهار سال است.

 

 

این نوشته را به اشتراک بگذارید!

درباره نویسنده: مریم منتظری

0 دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی شود.