* @copyright Copyright (C) 2014 wpopal.com. All Rights Reserved. * @license GNU/GPL v2 or later http://www.gnu.org/licenses/gpl-2.0.html * * @website http://www.wpopal.com * @support http://www.wpopal.com/support/forum.html */?>
بیست اصل گیچین فوناکوشی در کاراته (اصل دوم) - مدیرذهن

بیست اصل گیچین فوناکوشی در کاراته (اصل دوم)

اگر به کارته علاقه مندید و علاوه بر مهارت در تکنیک ها دوست دارید که در  کاراته – دو نیزتوانایی کسب کنید. با ما همراه باشید و از بیست اصل کاراته حتما استفاده کنید.در این مقاله به ادامه بیست اصل گیچین فوناکوشی می پردازیم و اصل دوم را برای شما توضیح می دهیم.

اصل دوم: کاراته حمله نیست

“نباید شمشیر را بی پروا  از غلاف بیرون کشید” این اصل مهمترین مبنای سلوک زندگی روزمره سامورایی بود. انسان شرافتمند از هر اقدامی برای حمله یا درگیری شایسته است تا مسائل را در حد توانایی خود تحمل کند. در گذشته تنها هنگامی شمشیر یک سامورایی از غلاف بیرون کشیده می شد که شرایط به وضعیت غیر قابل تحملی می رسید. رعایت این نکته، موضوع آموزشی پایه در بوشیدو یا راه و طریق جنگجویی ژاپنی بود.

در کاراته دست ها و پاها می توانند به مرگباری تیغه شمشیر باشند. لذا این اصل که “کاراته حمله نیست” تعمیم اصل پایه سامورایی است که بر اساس آن هر فردی باید از استفاده بی پروا سلاح دوری کند. این امر به ضرورت صبر و شکیبایی تاکید می کند.

بیست اصل گیچین فوناکوشی در کاراته (اصل دوم) - مدیرذهن

حتی در مواقع ضروری نیز فرد باید تلاش کند تا از حمله مهلک خودداری نماید. این وضعیت می تواند مانند زدن حریف با پشت شمشیر به جای استفاده از لبه برنده شمشیر باشد. این امر، ضروری و حیاتی است که مدت زمانی را بتوان در اختیار حریف قرارداد تا عملکرد خود را مجددا بررسی نموده و یا از آن متاثر شود.

از طرفی دیگر، وقتی اوضاع از کنترل خارج شود و هنرجوی رزمی به عمل مجبور شود تا واکنشی را نشان دهد، در این صورت باید با تمام وجود و بدون نگرانی از جان خود وارد عمل شود و اجازه دهد هنر رزمی اش در حد اعلی بدرخشد. این وضعیت در واقع روح حقیقی بودو ( طریق هنرهای رزمی ) است، روحی واقعی که در ورای اصل دوم قراردارد.

بسیاری از افراد موفق نمی شوند که معنای حقیقی و ماورای اصل دوم را درک کنند و مدعی می شوند که تمامی بودو مبتنی بر این ایده است که ابتدا باید حمله صورت گیرد. به احتمال زیاد آن ها حتی نمی دانند که کلمه بو (رزمی) از دو قسمت به معانی “مکث و توقف ” و “نیزه ها” است. بنابراین این کلمه نشان می دهد که هنر رزمی از جنگیدن پرهیز می کند. به همین ترتیب ” تحمل ” و “مدارا” نمادی برگرفته از شمشیری است که توسط ذهن یا روح کنترل می شود.

نهایت اینکه در بدترین شرایط که نبرد غیر قابل اجتناب است، شایسته است حمله ی آغازین توسط هنرجوی رزمی تا زمان دستیابی به پیروزی ادامه یابد.

ادامه دارد …

این نوشته را به اشتراک بگذارید!

درباره نویسنده: مریم منتظری

0 دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی شود.