* @copyright Copyright (C) 2014 wpopal.com. All Rights Reserved. * @license GNU/GPL v2 or later http://www.gnu.org/licenses/gpl-2.0.html * * @website http://www.wpopal.com * @support http://www.wpopal.com/support/forum.html */?>
11حقیقت درباره کارشناس جیت کان دو: Dan Inosanto - مدیر ذهن

۱۱حقیقت درباره کارشناس جیت کان دو: Dan Inosanto

اکثر رزمی کاران مدرن می دانند (Dan Inosanto) یکی از اولین هنرجویان بروس لی بوده و همینطور از مدرسان برجسته جیت کان دو جیت جهان محسوب میشود. اما افراد زیادی نمی دانند که دن برای چهار دهه بخشی جدایی ناپذیر از جامعه هنرهای رزمی و یک بازیگر کلیدی در تاریخ آن بوده است. در ادامه به  ۱۱ حقیقتی که در مورد آن کمتر می دانید میپردازیم.

ا- دن یک دختر مشهور دارد به نام  دیانا لی Diana Lee Inosanto ) ) و دختر او علاوه بر اینکه یک رزمی کار ماهر و عضو سالن مشاهیر کمربند سیاه میباشد، فیلمساز نیز هست. یکی از فیلمهای که او ساخته سن سی است ( Sensei 2008) .

 

۲- جوانترین کسی است، که کمربند سیاه و سفید گرفت. من فکر می کردم هیچکس نیست که کمربند سیاه و سفید را زیر ۲۱ سال گرفته باشد در صورتی که دن در سن ۱۷ سالگی این کمربند را گرفته است.

 

۳- هنگامی که بروس لی در سال ۱۹۷۳ درگذشت. دن همراه با برادر بروس لی ( رابرت لی ) و دوستان نزدیکش جیمزکابرن و استیو مک کوئین جسد بوروس لی را حمل کرده است.

 

۴- کتابی در مورد زندگی نامه ی دن توسط پری ویلیام ( Perry William ) نوشته شده است. با عنوان دن: مرد، معلم، هنرمند.

 

۵- در سال ۱۹۷۵ دن با Richard Bustillo و Jerry Poteet برای تهیه ( jeet june ) پوسترهای آموزشی جیت کان دو همکاری کردند.

 

۶-در سال ۱۹۸۶ دن آکادمی Degerberg را در ایلینویز آمریکا تاسیس کرد. که یکی از بهترین مدارس رزمی در ایالات متحده است.

 

۷-Dan Inosanto در فیلمهای متعددی ازجمله بازی مرگ (۱۹۷۸) بازی کرده است.

 

۸- دن به عنوان یکی از مهمترین افرادی است که توسط کارشناسان ایالات متحده مورد تایید قرار گرفته است او همچنین توسط افرادی همچون Nattapong Buayam که یک سرهنگ تایلندی و مربی سابق نیروهای ویژه بوده است تایید شده است.

 

۹- دن ۱۰ هنر دفاع از خود ساخته است .دکتر مارک چنگ می گوید:” او یک سیستم فلیپینی آموزش می داده  که بیشتر از چوب و چاقو استفاده میشده. و هر سلاح سردی که می شناسید در آن وجود دارد و طیف وسیعی از مبارزه با آنها، این مبارزات از هنرهایی می باشند که در تمامی دنیا برای راهکارهای عملی دفاعی، استفاده می شوند.”

 

۱۰- چهار شهرت جهانی دن عبارتند از:

 

۱۹۷۷- جایزه ویژه آشنایی کامل با هنرهای رزمی

۱۹۸۳- مربی برتر سال

۱۹۸۸- مربی برتر سلاح های سال

۱۹۹۶- مرد برتر سال

همین باعث شد تا او تنها هنرمند رزمی کاری باشد که چهار بار، از سوی انجمن هنرهای رزمی آمریکا پذیرفته شود.

 

۱۱- دن در آزمون های کمربند سیاه تا سال ۱۹۷۵ حضور مستمر داشته است.

این نوشته را به اشتراک بگذارید!

درباره نویسنده: مریم منتظری

0 دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی شود.