* @copyright Copyright (C) 2014 wpopal.com. All Rights Reserved. * @license GNU/GPL v2 or later http://www.gnu.org/licenses/gpl-2.0.html * * @website http://www.wpopal.com * @support http://www.wpopal.com/support/forum.html */?>
28 راز نگفته در مورد سامورایی ها (قسمت سوم) - مدیرذهن

۲۸ راز نگفته در مورد سامورایی ها (قسمت سوم)

۲۸ راز نگفته در مورد سامورایی ها (قسمت سوم)

در این مقاله نیز همانند دو مقاله قبل، می خواهیم با اشاره به افسانه های رایج در مورد سامورایی ها به کشف این حقیقت بپردازیم که چقدر از این افسانه ها صحت دارد.این بار  نیز به سراغ دو نویسنده ی سامورایی؛ ماسایوکی شیمابوکورو، و کارل ایی رفته ایم و درمورد افسانه های سامورایی ها با آنها به صحبت نشستیم.

افسانه شماره ۱۱:

“در حال حاضر بهترین نوع شمشیر سامورایی در چین ساخته می شود.”

حقیقت: این مطلب صحت ندارد، چرا که بسیاری از شمشیرهای کاربردی در چین، ایالات متحده و دیگر کشورها ساخته می شود. معمولا هر شمشیر برای نیاز خاصی تولید می شود و تمایل افراد این است که به جای خرید یک شمشیر گران قیمت از تولید کنندگان ژاپنی، شمشیری ارزان قیمت خریداری کنند. در حال حاضر با کیفیت ترین و با ارزش ترین شمشیر های سامورایی در ژاپن ساخته می شود.

افسانه شماره ۱۲: 

“تست برش با شمشیر سامورایی، به تیغه شمشیر آسیب می رساند.”

حقیقت:  تامشی گیری یا همان عمل تست برش تیغه شمشیر سامورایی است؛ و سومونوگیری یا تست مهارت شمشیر زن که در تمام رده ها انجام می گیرد، معمولا به تیغه شمشیر آسیب می رساند. در حین انجام این دو کار، اگر هدفی که از آن استفاده می شود سخت باشد، ممکن است باعث شکستن تیغه شود و اگر نرم باشد ممکن است باعث خم شدن شمشیر و یا حتی به اصطلاح سوزاندن تیغه شود. بزرگترین تهدید برای هر شمشیر این است که شخصی که آن را در دست گرفته مهارت لازم را برای کار با آن نداشته باشد.

افسانه شماره ۱۳:

“بوکن(شمشیر چوبی تمرینی)، میتواند شمشیر فولادی را در مبارزه شکست دهد.”

حقیقت: یک شمشیر زن ماهر با در دست داشتن بوکن میتواند شمشیر زن مبتدی را حتی با در دست داشتن شینکن(نوعی شمشیر )،شکست دهد؛ دلیلی بر این مدعا میاموتو موساشی است که افراد بسیاری را تنها با یک بوکن شکست داده است. نتیجه اینکه برای پیروزی در یک مبارزه، مهارت شمشیر زن  مهمتر از سلاح او است.

راز سامورایی ها قسمت چهارم

این نوشته را به اشتراک بگذارید!

درباره نویسنده: مریم منتظری

0 دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی شود.